bstr-Outi-matkalle
  • Outi Myllymäki

    2019-02-15

Aurinkotyöläisen kasvutarina

Kun lukuisten mediamaailmassa vietettyjen vuosien jälkeen siirtyy nuorten ja nälkäisten markkinointitoimistoon, vaihtelu tuo työhön uudenlaista vipinää. Kärsimättömän sielun on pitänyt rauhoittua perusteellisiin pohjatöihin, lukemattomiin ydinviesteihin ja harmaita hiuksia tuoviin Excel-taulukoihin. Eikö voitaisi vain kääriä hihat ja paukuttaa tiukalla tahdilla projekti julkaisukuntoon?

No ei. Sillä ei se markkinointi pyöri sillä lailla, että vedetään fiilispohjalta loistavia sloganeita. Parempaan lopputulokseen pääsee, kun malttaa penkoa vähän syvemmältä ja pallotella juttua isommalla porukalla. Olen kahden työvuoden aikana BSTR:ssä oppinut, että idea todella lähtee lentoon, kun sille antaa rohkeasti lisää liekkiä. Olen myös oivaltanut, että erilaisia näkemyksiä kuuntelemalla voi oikeasti kehittyä. Että se viisaus ei todellakaan asu ainoastaan meikäläisen valovoimaisessa persoonassa.

Olen myös huomannut, että työkavereita aidosti arvostamalla yhteisö kasvaa ja kehittyy. Eikä enää ihan hirveästi haittaa, että en itse pääse mukaan kaikkiin huikeisiin juttuihin. Pääasia, että lopputulos on loistava ilman minuakin. Kai tuota ajattelutapaa voi kutsua kypsymiseksi? Siis positiiviseksi sellaiseksi, joka antaa toisillekin tilaa hengittää.

Kun vielä olen siirtänyt peppuni tuhansien kilometrien päähän etätöihin Espanjaan, tulee työyhteisöön uudenlaista perspektiiviä. Luottamusta ja kiitollisuutta työkavereita kohtaan, jotka pitävät aurinkotyöläisen mukana messissä. Sitä katselee toisten tekemiä projekteja ihailevin silmin: ai että meillä oikeasti osataan tehdä tuollaisia markkinointijuttuja? Aivan kuin BSTR olisi kasvanut uudelle levelille.

Aloittaessani kaksi vuotta sitten työt BSTR:ssa, mielessäni myllersivät monenlaiset ajatukset. Mietiskelin, että olenko oikeassa paikassa väärään aikaan vai toisinpäin. Parin vuoden kehitysjumpan ansioista katselen ylpeänä työyhteisöäni. On huikeaa olla osa yritystä, jossa aidosti uskalletaan kohdata haasteita eikä jämähdetä tuttuihin ja turvallisiin kuvioihin.

Olenkin uhannut, että BSTR ei pääse minusta eroon eläkeiässäkään. Että jään sinne kahvinkeittäjämummoksi halailemaan kaikkia, jotka eivät ehdi minulta pakoon. Istuskelen palavereissa keksimässä aina sitä yhtä ja samaa ydinviestiä ja kirjoittelen flowtilassa LinkedIn-postauksia, vaikkei sitä somekanavaa olisi enää olemassakaan.

– Tällaista paikkaa kutsutaan hyväksi työpaikaksi.

Haluatko blogistamme muistutuksen?

Lähetämme pari kertaa kuukaudessa blogilinkit suoraan sähköpostiisi ja pysyt perillä markkinoinnin uusista tuulista.

Ota yhteyttä

info@bstr.fi

tero-luoma-bstr

Tero Luoma

0400 918 288
tero.luoma@bstr.fi

Anniina-walsh-bstr

Anniina Walsh

040 529 5846
anniina.walsh@bstr.fi

Mari Dawe

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

teemu-lampinen-bstr

Teemu Lampinen

046 922 2849
teemu.lampinen@bstr.fi

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Syötä kelvollinen sähköpostiosoite.
Jokin meni vikaan. Tarkista antamasi tiedot ja yritä uudelleen.