Rami-renko
  • Rami Renko

    2017-12-21

BSTR matkalla Googlen Partneriksi #1

Google otti BSTR Luova Konttori Oy:n viralliselle Google Partners -listalleen viime viikolla. Ansioituminen tuli hakusanamainonnan osa-alueelta, mistä omaamme kieltämättä paljon kokemusta myös kansainvälisestä markkinoinnista. Mitä partneruus vaatii? Vastaus on: Riittävästi yhtäaikaista mainontaa. Mainontakulut menevät sataprosenttisesti Googlelle, joten Google kiittää huomionosoituksella ja toivoo toiminnan jatkuvan.

Partneruus on ennen kaikkea asiakasrajapinnassa toimivien osaavien henkilöiden ansiota. He tunnistavat tilanteen ja toimivat niin, että yritykset menestyvät kovassa kilpailussa ja saavat parhaan mahdollisen hyödyn liiketoiminnastaan. Tilanteessa, missä yritykset tarvitsevat lisää myyntiä tuotteilleen ja palveluilleen henkilöt ratkaisevat ongelmia AdWords-mainonnan eli hakusanamainonnan avulla. Mainonta käynnistetään tarvittaessa jo yhteydenottopäivänä tavoittamaan kaikki asiakkaamme tuotteista ja palveluista kiinnostuneet ostajat. Jopa kaikista maailman kolkista, missä nettiin pääsee.

Googlella on kuusi partneria Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan maakunnissa. Googlella on ollut Suomessa pitkään kolme SMB Partneria, eli maapartneria. Olen työskennellyt näistä kahdessa. Toisessa toimin Googlen yhteyshenkilönä. Yritykset ottavat yleensä virallisiin partnereihin yhteyttä epäonnistuneiden Google-mainontakokemuksien saattelemana. Kollegani Matti Koski-Sipilä kertoo kokemuksiensa pohjalta sudenkuopista blogissaan: Google-mainonnan ostajan opas. Yleisin mainostajien ongelma tuntuu olevan kiire, välinpitämättömyys, epäammattimaisuus ja kasvottomuus.

Mitä Boosterilla tehdään toisin? Meillä mainonnassa hyödynnetään luovia ratkaisuja, jokaisen asiakkaan mainonnan tarpeet tutkitaan ja mainonta suunnitellaan erityisellä huolellisuudella. Mainonnan tekijän on tunnettava asiakkaan liiketoiminta riittävällä tasolla. Asiakasta kuunnellaan tarkasti ja loput faktoista tarkistetaan laadukkailla verkkoanalytiikkamenetelmillä. Boosterilla jokainen asiakas otetaan vastaan uutena mahdollisuutena tehdä paras mainonta koskaan. Mainonnasta vastaavien henkilöiden intresseissä ei ole klikkaukset tai näyttökerrat, vaan se mitä yrityksen verkkosivuilla tapahtuu. Ennen mainonnan käynnistämistä asiakkaan verkkosivuille asennetaan mittauspisteet asiakkaiden mainonnalle asettamien odotusten mukaisesti. Mainontaa seurataan säännöllisesti ja korjausliikkeitä tehdään herkeämättä. Passiivinen mainonta tietäisi huonoja tuloksia jo muutamassa päivässä.

Asiakkaamme saavat säännöllisesti, sovitun aikataulun mukaisesti raportoinnin saavutetuista tai saavuttamatta jääneistä tuloksista, millä varmistamme luottamuksellisen yhteistyön. Mainonnan tulokset ovat aiheuttaneet paljon iloa, mutta myös pettymyksiä. Tehokas mainonta lähtee aina siitä, että asiakkaan tuote ja verkkosivut ovat kunnossa. Jos tuote tai palvelu ei ole kiinnostava, yrityksen maine ei ole kilpailijoiden tasolla tai hinta ei ole oikea, niin se ei herätä verkossa sen suurempaa kiinnostusta kuin kasvotustenkaan käydyssä kaupankäynnissä. Jos nämä perusasiat ovat kunnossa, niin ota meihin viipymättä yhteyttä, vaikka kansainvälisen markkinoinnin tarpeissa. Boosterin markkinoinnista lähes puolet yhdistää ostajan, tuotteen/palvelun ja asiakkaamme eri puolilla maailmaa.

Mikäli kaipaat apua digimarkkinoinnin aloittamisessa, tai nykyisten kampanjoiden tehostamisessa, niin autamme mielellämme.

Ota yhteyttä

info@bstr.fi

tero-luoma-bstr

Tero Luoma

0400 918 288
tero.luoma@bstr.fi

Anniina-walsh-bstr

Anniina Walsh

040 529 5846
anniina.walsh@bstr.fi

mari-dawe-bstr

Mari Dawe

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

teemu-lampinen-bstr

Teemu Lampinen

046 922 2849
teemu.lampinen@bstr.fi

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Syötä kelvollinen sähköpostiosoite.
Jokin meni vikaan. Tarkista antamasi tiedot ja yritä uudelleen.