
BSTR Markkinointitoimisto
2020-04-21
Haastavien aikojen markkinointivinkit
Keräsimme BSTR:n porukalla yrityksille pieniä konkreettisia vinkkejä haastavien aikojen selättämiseen markkinoinnin näkökulmasta. Olemme jakaneet vinkkejä jo some-kanavissamme, mutta päätimme kerätä ne nyt myös yhteen blogipostauksen muodossa. Alla 14 vinkkiä.
- Pysy aktiivisena ja tee joka päivä toimia, joiden avulla helpotat asiakkaiden ostamista. Älä passivoidu.
- Ihmiset ovat nyt netissä. Pidä yrityksesi asiakkaiden mielessä tuottamalla sisältöä someen normaalia enemmän, jopa useita kertoja päivässä. Hyödynnä Stories.
- Ole vallitsevaan tilanteeseen liittyen aktiivinen somessa. Ole rehellinen ja kerro, miten tilanne vaikuttaa yrityksesi toimintaan ja resursseihin.
- Pidä mielessä aika, jolloin kriisi päättyy. Valmistaudu, jos pystyt. Silloin menestyvät ne, jotka ovat valmistautuneet ja olleet aktiivisia myös kriisin aikana.
- Puhu markkinoinnissa myös tulevaisuuden tilanteesta. Pyri luomaan yrityksesi ympärille toivoa ja näkymää.
- Älä tee ylioptimistisia lupauksia. Ole realistinen ja kerro realiteetit.
- Googlaa oma palvelusi ja testaa löytyykö se hakutuloksista ekalta sivulta. Jos ei, tee toimia.
- Hakusanamainonta
- Sivuston hakukoneoptimointi
- Mainosta julkaisujasi somessa. Pelkkä orgaaninen näkyvyys ei riitä.
- Kerro yrityksesi kekseliäistä korona-innovaatioista muillekin. Kun annat ideasi yhteiseen hyvään, se tulee takaisin korkojen kera.
- Positiiviset tarinat ja vastuulliset teot vahvistavat mielikuvaa yrityksestäsi ja ne muistetaan kriisin jälkeenkin.
- Selvitä verkkomyynnin mahdollisuudet. Jos omaa verkkokauppaa ei ole, voiko tuotteita tarjota muihin verkkokauppoihin?
- Keskustele yhteistyökumppanien kanssa yhteisen verkkokaupan perustamisesta. Halutun kohderyhmän ohjaaminen verkkokauppaan onnistuu varmasti.
- Kerro korona-arjestanne: miten työnteko on teillä organisoitu ja mitä olette oppineet?
- Nyt voi olla hyvä aika suunnitella myös tulevaa: mitä sitten kun kriisi on ohi?
– BSTR:n porukka
Haluatko blogistamme muistutuksen?
Lähetämme pari kertaa kuukaudessa blogilinkit suoraan sähköpostiisi ja pysyt perillä markkinoinnin uusista tuulista.