Haastavien-aikojen-markkinointivinkit
  • bstr-b-60x60
    BSTR Markkinointitoimisto

    2020-04-21

Haastavien aikojen markkinointivinkit

Keräsimme BSTR:n porukalla yrityksille pieniä konkreettisia vinkkejä haastavien aikojen selättämiseen markkinoinnin näkökulmasta. Olemme jakaneet vinkkejä jo some-kanavissamme, mutta päätimme kerätä ne nyt myös yhteen blogipostauksen muodossa. Alla 14 vinkkiä.

 

  • Pysy aktiivisena ja tee joka päivä toimia, joiden avulla helpotat asiakkaiden ostamista. Älä passivoidu.

 

  • Ihmiset ovat nyt netissä. Pidä yrityksesi asiakkaiden mielessä tuottamalla sisältöä someen normaalia enemmän, jopa useita kertoja päivässä. Hyödynnä Stories.

 

  • Ole vallitsevaan tilanteeseen liittyen aktiivinen somessa. Ole rehellinen ja kerro, miten tilanne vaikuttaa yrityksesi toimintaan ja resursseihin.

 

  • Pidä mielessä aika, jolloin kriisi päättyy. Valmistaudu, jos pystyt. Silloin menestyvät ne, jotka ovat valmistautuneet ja olleet aktiivisia myös kriisin aikana.

 

  • Puhu markkinoinnissa myös tulevaisuuden tilanteesta. Pyri luomaan yrityksesi ympärille toivoa ja näkymää.

 

  • Älä tee ylioptimistisia lupauksia. Ole realistinen ja kerro realiteetit.

 

  • Googlaa oma palvelusi ja testaa löytyykö se hakutuloksista ekalta sivulta. Jos ei, tee toimia.
    • Hakusanamainonta
    • Sivuston hakukoneoptimointi

 

  • Mainosta julkaisujasi somessa. Pelkkä orgaaninen näkyvyys ei riitä.

 

  • Kerro yrityksesi kekseliäistä korona-innovaatioista muillekin. Kun annat ideasi yhteiseen hyvään, se tulee takaisin korkojen kera.

 

  • Positiiviset tarinat ja vastuulliset teot vahvistavat mielikuvaa yrityksestäsi ja ne muistetaan kriisin jälkeenkin.

 

  • Selvitä verkkomyynnin mahdollisuudet. Jos omaa verkkokauppaa ei ole, voiko tuotteita tarjota muihin verkkokauppoihin?

 

  • Keskustele yhteistyökumppanien kanssa yhteisen verkkokaupan perustamisesta. Halutun kohderyhmän ohjaaminen verkkokauppaan onnistuu varmasti.

 

  • Kerro korona-arjestanne: miten työnteko on teillä organisoitu ja mitä olette oppineet?

 

  • Nyt voi olla hyvä aika suunnitella myös tulevaa: mitä sitten kun kriisi on ohi?

 

– BSTR:n porukka

Haluatko blogistamme muistutuksen?

Lähetämme pari kertaa kuukaudessa blogilinkit suoraan sähköpostiisi ja pysyt perillä markkinoinnin uusista tuulista.

Ota yhteyttä

info@bstr.fi

tero-luoma-bstr

Tero Luoma

0400 918 288
tero.luoma@bstr.fi

Anniina-walsh-bstr

Anniina Walsh

040 529 5846
anniina.walsh@bstr.fi

Mari Dawe

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

bstr-pauliina

Pauliina Hautamäki

040 075 4878
pauliina.hautamaki@bstr.fi

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Syötä kelvollinen sähköpostiosoite.
Jokin meni vikaan. Tarkista antamasi tiedot ja yritä uudelleen.