Tero-blogi
  • Tero Luoma

    2019-06-05

Kasvun portaat

Menestykseen tähtäävillä yrityksillä on halu kehittyä ja kasvaa. Kehittyminen ja kasvu vaatii määrätietoisia toimia. Markkinointi luo kasvua. Markkinointiin suunnitelmallisesti ja määrätietoisesti panostamalla yrityksellä on mahdollisuus lisätä asiakkaiden määrää ja laatua. Miten markkinoinnista saadaan yritykseen tuloksia tuottava toimintatapa ja mitä asioita täytyy ottaa huomioon, jotta markkinointi ymmärretään organisaation sisällä oikein? Tarkennetaan vielä, että markkinointi ei ole pelkkää mainontaa vaan markkinointi on paljon enemmän. Tarkempaa tietoa saat tutustumalla Viivin blogiin Mitä markkinointi on?.

Millä sitten päästään alkuun? Kymmenen kasvun portaan mallia noudattamalla pääset markkinoinnissa ja liiketoiminnassa eteenpäin ja saavutat parempia tuloksia.

Kasvun portaat:

1. Olenko valmis markkinoinnin määrätietoiseen kehittämiseen? Mitä eteneminen tulee vaatimaan:
  • Rohkeutta toimia ja erottua
  • Luottamusta
  • Aikaa
  • Sitoutumista
  • Rahaa 
2. Tavoitteet myyntiin ja markkinointiin. Tunnusomaisia piirteitä hyvälle tavoitteelle:
  • Riittävä tarkkuus
  • Selkeästi mitattavissa
  • Saavutettavissa
  • Liiketoiminnan kannalta relevantti
  • Tavoitteen saavuttamisen aikataulu
3. Brändin ydinviesti ja asiakashyödyt:
  • Miksi juuri minä/me?
  • Erottava asiakaslupaus
4. Kohderyhmä:
  • Ketkä ovat kohderyhmäämme?
5. Tapa herättää kiinnostus:
  • Kuinka saadaan ihmiset kiinnostumaan?
6. Palvelupolku:
  • Miten palvelupolkumme toimii?
7. Aikataulu ja viikkorytmi:
  • Mitä tapahtuu viikossa ja mitä vuodessa?
8. Mittaaminen:
  • Mitä ja miten mitataan?
9. Reagoiminen:
  • Miten reagoidaan?
  • Mielellään nopeasti ja laadukkaasti.
10. Kehittäminen:
  • Miten ja mitä kehitetään?
  • Ei liikaa kehitettävää yhtä aikaa. Tärkeämpää laatu kuin määrä.

 

Kasvun portaat on selkeä ja systemaattinen malli toiminnalle, joka johtaa kasvuun. Isoja muutoksia tapahtuu harvoin nopeasti, mutta pitkäjänteinen sitoutuminen tuottaa varmasti tuloksia. Mallia voi toteuttaa itse tai pyytää meitä apuun suunnittelemaan matkaa huipulle. Autamme mielellämme.

Mukavaa kesää!
Tero
0400 918 288

Haluatko blogistamme muistutuksen?

Lähetämme pari kertaa kuukaudessa blogilinkit suoraan sähköpostiisi ja pysyt perillä markkinoinnin uusista tuulista.

Ota yhteyttä

info@bstr.fi

tero-luoma-bstr

Tero Luoma

0400 918 288
tero.luoma@bstr.fi

Anniina-walsh-bstr

Anniina Walsh

040 529 5846
anniina.walsh@bstr.fi

mari-dawe-bstr

Mari Dawe

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

teemu-lampinen-bstr

Teemu Lampinen

046 922 2849
teemu.lampinen@bstr.fi

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Syötä kelvollinen sähköpostiosoite.
Jokin meni vikaan. Tarkista antamasi tiedot ja yritä uudelleen.