[ Kasvumarkkinointi ]

Kasvun portaat

Tero Luoma05.06.2019

Menestykseen tähtäävillä yrityksillä on halu kehittyä ja kasvaa. Kehittyminen ja kasvu vaatii määrätietoisia toimia. Markkinointi luo kasvua. Markkinointiin suunnitelmallisesti ja määrätietoisesti panostamalla yrityksellä on mahdollisuus lisätä asiakkaiden määrää ja laatua.

Tero Luoma BSTR

Miten markkinoinnista saadaan yritykseen tuloksia tuottava toimintatapa ja mitä asioita täytyy ottaa huomioon, jotta markkinointi ymmärretään organisaation sisällä oikein? Tarkennetaan vielä, että markkinointi ei ole pelkkää mainontaa vaan markkinointi on paljon enemmän. Tarkempaa tietoa saat tutustumalla Viivin blogiin Mitä markkinointi on?.

Millä sitten päästään alkuun? Kymmenen kasvun portaan mallia noudattamalla pääset markkinoinnissa ja liiketoiminnassa eteenpäin ja saavutat parempia tuloksia.

Kasvun portaat:

1. Olenko valmis markkinoinnin määrätietoiseen kehittämiseen? Mitä eteneminen tulee vaatimaan:

  • Rohkeutta toimia ja erottua
  • Luottamusta
  • Aikaa
  • Sitoutumista
  • Rahaa

2. Tavoitteet myyntiin ja markkinointiin. Tunnusomaisia piirteitä hyvälle tavoitteelle:
Riittävä tarkkuus

  • Selkeästi mitattavissa
  • Saavutettavissa
  • Liiketoiminnan kannalta relevantti
  • Tavoitteen saavuttamisen aikataulu

3. Brändin ydinviesti ja asiakashyödyt:

  • Miksi juuri minä/me?
  • Erottava asiakaslupaus

4. Kohderyhmä:

  • Ketkä ovat kohderyhmäämme?

5. Tapa herättää kiinnostus:

  • Kuinka saadaan ihmiset kiinnostumaan?

6. Palvelupolku:

  • Miten palvelupolkumme toimii?

7. Aikataulu ja viikkorytmi:

  • Mitä tapahtuu viikossa ja mitä vuodessa?

8. Mittaaminen:

  • Mitä ja miten mitataan?

9. Reagoiminen:

  • Miten reagoidaan?
  • Mielellään nopeasti ja laadukkaasti.

10. Kehittäminen:

  • Miten ja mitä kehitetään?
  • Ei liikaa kehitettävää yhtä aikaa. Tärkeämpää laatu kuin määrä.

Kasvun portaat on selkeä ja systemaattinen malli toiminnalle, joka johtaa kasvuun. Isoja muutoksia tapahtuu harvoin nopeasti, mutta pitkäjänteinen sitoutuminen tuottaa varmasti tuloksia. Mallia voi toteuttaa itse tai pyytää meitä apuun suunnittelemaan matkaa huipulle. Autamme mielellämme.

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja

Kuulostiko kiinnostavalta?

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.