[ ELY-kehittämispalvelut | Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen | Strategia ]

Kehpa – tehosta markkinointia matalan kynnyksen ratkaisulla

Anniina Walsh15.06.2023

Vaikuttaako sinusta siltä, että yrityksesi markkinointitoimet eivät tavoita valittuja asiakassegmenttejä? Tai haluat edistää myyntiä, mutta on vaikea päättää miten markkinointiresurssit kannattaa kohdentaa? Oletko tilanteessa, jossa tiedät, että yrityksesi tarvitsee suunnitelmallista markkinointia, mutta et ole ehtinyt perehtyä asiaan tai et tiedä mistä lähtisit liikkeelle?

Anniina Walsh BSTR

Kun tuntuu, että mielessä on enemmän kysymyksiä kuin vastauksia, ELY-keskuksen konsultointipalveluiden avulla pystyt helposti ja edullisesti vastaamaan erilaisiin myynnin ja markkinoinnin haasteisiin ja luomaan selkeät suuntaviivat liiketoiminnan kasvulle.

Kehpa antaa vauhtia pk-yrityksen markkinoinnin kehittämiseen

Kun haluat kehittää käytännön markkinointitoimenpiteitä, on tärkeä lähteä ensin liikkeelle markkinoinnin tarkoituksenmukaisesta strategisesta suunnittelusta. Tähän tilanteeseen ELY-keskus mahdollistaa kehitysmyönteisille ja kasvua tavoitteleville pk-yrityksille matalan kynnyksen täsmäratkaisun – Yritysten kehittämispalvelut, eli kehpa. Palvelua voi hakea yritys, joka työllistää vähintään yhden henkilön ja jolla takana vähintään yksi tilikausi.

BSTR tarjoaa ELY-keskuksen kehpa-konsulttina apua liiketoiminnan strategiseen kehittämiseen markkinoinnin ja asiakkuuksien näkökulmasta. Konsultointipalvelussa luomme yhdessä asiakkaan kanssa työskentelyn pohjaksi konsultoinnin toteutussuunnitelman, jossa määritellään kehittämispalvelun tavoiteltu lopputulos, toimenpiteet ja niiden tavoitteet, kesto, toteutustapa ja aikataulu. Kehpa-konsultointi räätälöidään aina asiakkaan tarpeen ja tavoitteen mukaan. Esimerkkejä palveluista, joita on mahdollista toteuttaa kehpan avulla:

  • Asiakaspersoonien ja arvolupausten määrittely
  • Asiakkaan ostopolun määrittely
  • Markkinoinnin vuosikello
  • Markkinointistrategia ja/tai -suunnitelma
  • Somestrategia ja/tai -suunnitelma
  • Sisältöstrategia ja/tai -suunnitelma
  • Brändikonsepti
  • Pääviestisuunnitelma
  • Kuvakonsepti ja kuvaussuunnitelma
  • Verkkosivustokonsepti
  • Markkinoinnin lähtötila-analyysi ja kehittämissuunnitelma
  • Markkinoinnin organisoinnin suunnitelma

ELY-keskus myöntää yhdellä päätöksellä tyypillisesti 2-5 kehpa-päivää. Palvelua voidaan myöntää useaan kertaan ja eri tarpeisiin. Yhteensä yrityksellä voi olla enintään 15 kehpa-päivää kolmen vuoden sisällä. Konsultointipalvelun hinta on asiakkaalle 325 euroa/päivä + alv.

Miten pääset vauhtiin?

ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalvelujen hakeminen on helppoa ja nopeaa.

  1. Ota yhteyttä meihin tai oman alueesi ELY-keskuksen asiantuntijaan ja kerro kehpa-tarpeestasi.
  2. Tee hakemus Aluehallinnon asiointipalvelussa. Löydät Yritysten kehittämispalvelut palveluvalikossa alimpana. ELY-keskus arvioi yrityksen palvelutarpeen ja myöntää palveluita tämän arvioinnin perusteella.
  3. BSTR:n vastuuasiantuntija ja asiakas tekevät kehpan toteutussuunnitelman yhdessä ja vastuuasiantuntija lähettää sen ELY-keskukseen. Kun ELY-keskus on arvioinut ja hyväksynyt toteutussuunnitelman, tehdään palvelusopimus ja työ voi alkaa.

ELY-keskus yritysten kehittämispalvelut logo

Anniina Walsh BSTR

Anniina Walsh

Strategi

Kuulostiko kiinnostavalta?

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.