Kun työ muuttuu

bstr-linkedin-logo
BSTR Markkinointitoimisto

Muutaman kuukauden kokemus uudessa työpaikassa on avannut silmiäni monella tavoin. Vaikka työskentelen edelleen toimittajana, mainostoimistossa päivääni mahtuu paljon muutakin kuin toimittamista. Osaltaan muutos liittyy uuteen työpaikkaan, mutta suurelta osin se kertoo tästä ajasta. Työni on muovautunut entistä monipuolisemmaksi, sillä perinteisten lehtijuttujen sijaan suunnittelen ja tuotan sisältöä moneen muuhunkin kanavaan.

On kiehtovaa olla mukana luomassa isoja markkinointikokonaisuuksia. Nähdä, kuinka palavereissa syntyvät ideat jalostuvat ammattilaisten tiimissä animaatioksi, videoksi, nettisivustoksi, visuaaliseksi ilmeeksi, somekampanjaksi ja moneksi muuksi. Useimmiten työ alkaa viestintästrategialla, joka toimii perustana kaikelle muulle tekemiselle.

Vaikka digitaalisuus on tuonut työhöni uusia herkkuja, kaiken ytimessä on edelleen ihmiset ja heidän kohtaamisensa. Asiakkaillehan me tätä työtä teemme, auttaaksemme heitä viestimään parhaalla mahdollisella tavalla. Tässä piilee myös alan uhka ja mahdollisuus: miten löydämme jokaiselle optimaalisen ratkaisun, joka vie kustannustehokkaasti perille?

Rajoitteina on joskus liian pieni budjetti suhteessa toimenpiteisiin. Toisinaan taas käy niin, että asiakas käyttää kallisarvoista työaikaansa tekemällä asioita, jotka alan ammattilaisten käsissä onnistuisivat hetkessä. Voi olla myös niin, että asiakkaan odotukset ovat epärealistisia. Markkinointi on pitkäjänteistä puuhaa, jossa harvoin korjataan pikavoittoja. Murheellisimpia tapauksia ovat ne isot yritykset ja kunnat, joissa ei ole vielä edes herätty markkinoinnin mahdollisuuksiin. Jos miljoonien liikevaihdolla pyörivä organisaatio hoitaa viestintänsä muiden töiden ohella, pitäisi hälytyskellojen edes vähän kilkutella.

Miten sitten tällainen lievästi päiväysvanha toimittaja solahtaa nuoruutta ihannoivaan mainostoimistomaailmaan? Yllättävän hyvin, sillä ikähän on mielentila. On arvokasta, että työyhteisössä on monenlaisessa elämänvaiheessa eläviä tekijöitä. Lisäksi Boosterin kanssa samana katon alla toimiva viennin palveluyritys Xport tuo virkistävän kansainvälisen mausteen työarkeen. Olen myös oppinut, että aina kannattaa rohkeasti hypätä uusiin haasteisiin. Vaikka jossain vaiheessa vähän hirvittäisi, niin loppumetreillä on voittajafiilis. Tärkeintä on oivaltaa, että kukaan ei koskaan ole valmis. Aina löytyy uutta opittavaa, niin ammatillisesti kuin henkisesti.

Outi Myllymäki

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Ota yhteyttä

Lähdetään yhdessä matkalle kohti kasvua. Mitä innostavampi matka, sitä vaikuttavampi määränpää.

Mari Dawe

Myyntipäällikkö

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Please type your message.