Kuvat Google Adsin hakusanamainontaan

Rami Renko

Alkukesän 2021 aikana Google on mahdollistanut Suomessa valokuvien lisäämisen  hakusanamainoksiin. Tavanomaisten hakusanamainoksien laajentaminen kuvilla on mahdollista tileillä, jotka ovat olleet käytössä vähintään 90 päivää ja tilillä ei ole käyttörikkomuksia.

Miten kuvalaajennus toimii

Kuvalaajennuksien käyttöönotto on piristävä lisä hakusanamainonnan kehityksen kannalta. Kuvan voi nähdä tällä hetkellä mobiililaitteilla tehdyssä google-hauissa, ensimmäiseksi sijoittuvan hakusanamainoksen yhteydessä. Yksittäiseen hakusanamainokseen voidaan lisätä monta kuvaa, joista Google valitsee vuorollaan esitettäväksi yhden kuvan. Useamman kuvan latausmahdollisuus tarjoaa kuitenkin mainonnan kehittäjälle datan kautta tietoa parhaiten toimivista valokuvista tuote- tai tuoteryhmäkohtaisesti. Datasta on helppo havaita, mitkä tuotekuvat tuottavat sivustolla konversioita, eli yhteydenottoja ja kauppoja konversiomäärityksestä riippuen.

Mitä kuvasta hyötyy hakusanamainonnassa

Kuvalaajennukset elävöittävät hakusanamainontaa ja tuottavat mainoksiin sisällön lisäksi myös kiintopisteitä, joihin katse helposti hakeutuu. Kuvalliset hakusanamainokset saavuttavat enemmän huomiota, minkä seurauksena kuvamainokset tuottavat paremmalla prosentilla klikkauksia verkkosivustolle yhteydenottojen saavuttamiseksi. Toistaiseksi kuvalaajennuksia on otettu yritysten hakusanamainonnoissa niin vähäisessä määrin käyttöön, että reiluuden kannalta kuvamainokset näkyvät toistaiseksi vain 1. sijoittuneessa mainoksessa mobiililaitteilla. Googlen yhteyshenkilön mukaan kuvat tulevat kuitenkin todennäköisesti näkymään tulevaisuudessa myös pöytäkoneilla tehtävissä google-hauissa ja useammassa hakutulossivun mainoksessa.

kuvalaajennus-google-ads

Mitä vaatimuksia kuville on määritetty

Mitä tahansa kuvia mainoksiin ei kelpuuteta. Google tarkastaa, että kuville asetetut ehdot täyttyvät ennen niiden näyttämisen aloittamista hakutulossivullaan. Kuvissa ei saa olla mm. brändin logoa, sumeutta, piirroskuvia tai kuvakollaaseja. Kuvaksi suositellaan jpg, png -formaatin kuvia, jotka ovat kuvasuhteeltaan neliön muotoisia (1:1), jotka ovat resoluutioltaan 300-1200 pikseliä.

kuvalaajennus-hakusanamainonta

Suosittelen ehdottomasti rahantekovälineen, hakusanamainonnan käyttöönottamista ja kuvien lisäämistä hakusanamainoksiin. Kuvat tuovat vahvaa erottumista Googlen hakutulossivulla ja kuvalaajennuksen käyttäminen siivittää hakusanamainontaa parempiin tuloksiin.

-Rami

Ota yhteyttä

Lähdetään yhdessä matkalle kohti kasvua. Mitä innostavampi matka, sitä vaikuttavampi määränpää.

Mari Dawe

Myyntipäällikkö

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Please type your message.