[ Digimarkkinointi ]

Kuvat Googlessa

Rami Renko24.06.2021

Kuvat Googessa lisääntyvät. Googlen uudistuksen myötä kuvia näkee mobiililaitteilla tehtyjen hakujen yhteydessä, jos omat kuvat on lisätty hakusanamainontaan. Luodaan katsaus siihen, mitä aiheesta on hyvä tietää.

Rami Renko BSTR

Kuvat Googlen hakusanamainontaan

Googlen kuvalaajennuksien tuleminen on piristävä lisä hakusanamainoksiin. Kuvia voi nähdä mobiililaitteilla tehdyssä google-hauissa. Kuvia saattaa nähdä ensimmäiseksi sijoittuvan hakusanamainoksen yhteydessä. Yksittäiseen hakusanamainokseen voidaan lisätä monta kuvaa, joista Google valitsee vuorollaan esitettäväksi yhden kuvan. Useamman kuvan latausmahdollisuus tarjoaa kuitenkin mainonnan kehittäjälle datan kautta tietoa parhaiten toimivista valokuvista mainoskohtaisesti. Datasta on helppo havaita, mitkä tuotekuvat tuottavat sivustoliikenteen kannalta parhaiten tuloksia.

Brändi näkyviin kuvilla

Kuvalaajennukset elävöittävät hakusanamainontaa ja tuottavat mainoksiin sisällön lisäksi myös huomioarvoa, joihon katse helposti hakeutuu. Kuvalliset hakusanamainokset saavuttavat enemmän huomiota, minkä seurauksena kuvamainokset tuottavat paremmalla prosentilla klikkauksia verkkosivustolle yhteydenottojen saavuttamiseksi. Vielä toistaiseksi kuvalaajennuksia on otettu niin vähäisessä määrin käyttöön, että reiluuden kannalta kuvamainokset näkyvät toistaiseksi vain 1. sijoittuneessa mainoksessa mobiililaitteilla tehdyissä hauissa. Googlen yhteyshenkilön mukaan kuvat tulevat kuitenkin todennäköisesti näkymään tulevaisuudessa myös pöytäkoneilla tehtävissä google-hauissa ja useammassa Googlen hakutulossivun mainoksessa.

Googleen omat kuvat

Mitä tahansa kuvia mainoksiin ei kelpuuteta. Google tarkastaa, että kuville asetetut ehdot täyttyvät ennen niiden näyttämisen aloittamista hakutulossivullaan. Kuvissa ei saa olla mm. brändin logoa, sumeutta, piirroskuvia tai kuvakollaaseja. Kuvaksi suositellaan jpg, png -formaatin kuvia, jotka ovat kuvasuhteeltaan neliön muotoisia (1:1), jotka ovat resoluutioltaan 300-1200 pikseliä.

Suosittelen ehdottomasti rahantekovälineen, hakusanamainonnan käyttöönottamista ja kuvien lisäämistä hakusanamainoksiin. Kuvat tuovat vahvaa erottumista Googlen hakutulossivulla ja kuvalaajennuksen käyttäminen siivittää hakusanamainontaa parempiin tuloksiin.

Rami Renko BSTR

Rami Renko

Markkinoinnin asiantuntija

Kuulostiko kiinnostavalta?

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.