bstr pauliina hautamaki blogi
  • Pauliina Hautamäki

    2020-05-08

Liiverin Leader-perustamistuella markkinoinnin kivijalka kuntoon

Polttava kysymys yrityksen myynnin lisäämisen kannalta on se, miten yritys saa tuotteensa tai palvelunsa tunnetuksi kohderyhmässä ja yritys tekee brändistään houkuttelevan? Kilpailijoista erottuva ja ajatuksella suunniteltu ammattimainen brändi lisää asiakasuskollisuutta, mahdollistaa korkeammat katteet ja kestää myrskyt. Brändi-identiteetin suunnittelu, joka lähtee liiketoimintasuunnitelmasta, on oleellisen tärkeä perustettavalle alkavalle yritykselle sekä myös liiketoimintaansa uudistavalle, kasvua hakevalle yritykselle.

Asiakkaamme Savolan Antti laittoi nämä asiat kuntoon heti yritystoimintansa alkuvaiheessa. BSTR:n ja Novice Oy:n Antti Savolan yhteistyö starttasi keväällä 2019, kun Antti oli päättänyt perustaa yrityksen ja hakea perustettavalle uudelle yritykselle Liiverin perustamistukea. Antti oli kysynyt tarjoukset markkinoinnin toimenpiteistä useammalta toimijalta ja valitsi lopulta BSTR:n. Novice tarjoaa apua julkisiin hankintoihin ja motivaatiopuheita. Antti halusi laittaa persoonaa peliin ja brändätä konsultointipalvelunsa siten, että se ei ole konsulttijargoniaa ja asiantuntijakuvia puvut päällä ja kynä kädessä.

Liiverin myöntämällä perustamistuella Antille suunniteltiin yrityksen palveluita ja niiden hyötyjä sekä haluttua mielikuvaa vastaavat  pääviestit sekä tätä tukeva  brändin visuaalinen ilme. Tämän pohjatyön jälkeen toteutettiin brändi-ilmeen mukainen verkkosivusto. Lisäksi Antti toteutti kanssamme kuvapankin ja brändivideon. Näin starttasi Novice Oy:n markkinointi ja yhteistyömme.

Liiverin sivuilla kerrotaan: “Jos harkitset yrityksen perustamista ja sinulla on jo valmis liiketoimintasuunnitelma, voit hakea yrityksen perustamistukea. Perustamistuki helpottaa yritystoiminnan aloittamista ja rohkaisee sinua uutena yrittäjänä yrityksen alkutaipaleella. Myös toimiva yritys voi saada perustamistukea, jos se uudistaa merkittävästi liiketoimintaansa.” Tukea voi esittelyn mukaan käyttää mm. mainostoimistokuluihin sekä muihin yrityksen kehittämiseen liittyvien asiantuntijapalveluiden ostoon. BSTR:n palveluvalikoimassa tämä tarkoittaa esimerkiksi brändin sanallista ja visuaalista rakentamista, markkinointistrategian tekemistä, digimarkkinoinnin suunnittelua, pakkaussuunnittelua, messuosaston konseptointia, viestinnän sisältösuunnittelua ja tekstien kirjoittamista, markkinointia tukevien esitysmateriaalien tai kuva- ja videomateriaalin toteutusta.

Olemme apunasi, kun suunnittelet perustettavan yrityksesi markkinointia. Heitä viestillä :)

-Pauliina

Haluatko blogistamme muistutuksen?

Lähetämme pari kertaa kuukaudessa blogilinkit suoraan sähköpostiisi ja pysyt perillä markkinoinnin uusista tuulista.

Ota yhteyttä

info@bstr.fi

tero-luoma-bstr

Tero Luoma

0400 918 288
tero.luoma@bstr.fi

Anniina-walsh-bstr

Anniina Walsh

040 529 5846
anniina.walsh@bstr.fi

Mari Dawe

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

bstr-pauliina

Pauliina Hautamäki

040 075 4878
pauliina.hautamaki@bstr.fi

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Syötä kelvollinen sähköpostiosoite.
Jokin meni vikaan. Tarkista antamasi tiedot ja yritä uudelleen.