[ Digimarkkinointi | Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen ]

Haastavien aikojen markkinointivinkit

BSTR21.04.2020

Keräsimme BSTR:n porukalla yrityksille pieniä konkreettisia vinkkejä haastavien aikojen selättämiseen markkinoinnin näkökulmasta.

Hehkulamppu, jonka takana tiimi työskentelemässä.

Olemme jakaneet vinkkejä jo some-kanavissamme, mutta päätimme kerätä ne nyt myös yhteen blogipostauksen muodossa. Alla 14 vinkkiä.

  • Pysy aktiivisena ja tee joka päivä toimia, joiden avulla helpotat asiakkaiden ostamista. Älä passivoidu.
  • Ihmiset ovat nyt netissä. Pidä yrityksesi asiakkaiden mielessä tuottamalla sisältöä someen normaalia enemmän, jopa useita kertoja päivässä. Hyödynnä Stories.
  • Ole vallitsevaan tilanteeseen liittyen aktiivinen somessa. Ole rehellinen ja kerro, miten tilanne vaikuttaa yrityksesi toimintaan ja resursseihin.
  • Pidä mielessä aika, jolloin kriisi päättyy. Valmistaudu, jos pystyt. Silloin menestyvät ne, jotka ovat valmistautuneet ja olleet aktiivisia myös kriisin aikana.
  • Puhu markkinoinnissa myös tulevaisuuden tilanteesta. Pyri luomaan yrityksesi ympärille toivoa ja näkymää.
  • Älä tee ylioptimistisia lupauksia. Ole realistinen ja kerro realiteetit.
  • Googlaa oma palvelusi ja testaa löytyykö se hakutuloksista ekalta sivulta. Jos ei, tee toimia.
  • Mainosta julkaisujasi somessa. Pelkkä orgaaninen näkyvyys ei riitä.
  • Kerro yrityksesi kekseliäistä korona-innovaatioista muillekin. Kun annat ideasi yhteiseen hyvään, se tulee takaisin korkojen kera.
  • Positiiviset tarinat ja vastuulliset teot vahvistavat mielikuvaa yrityksestäsi ja ne muistetaan kriisin jälkeenkin.
  • Selvitä verkkomyynnin mahdollisuudet. Jos omaa verkkokauppaa ei ole, voiko tuotteita tarjota muihin verkkokauppoihin?
  • Keskustele yhteistyökumppanien kanssa yhteisen verkkokaupan perustamisesta. Halutun kohderyhmän ohjaaminen verkkokauppaan onnistuu varmasti.
  • Kerro korona-arjestanne: miten työnteko on teillä organisoitu ja mitä olette oppineet?
  • Nyt voi olla hyvä aika suunnitella myös tulevaa: mitä sitten kun kriisi on ohi?

BSTR

luova markkinointitoimisto

Kuulostiko kiinnostavalta?

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.