Tee siitä tarina

bstr-linkedin-logo
BSTR Markkinointitoimisto

Miten esitellä uudessa työssä oma ja tiimin osaaminen kiinnostavasti asiakkaille? Ensivaikutelman kun voi tehdä vain kerran.

Kirjoittaminen on konkarille helppoa, sanat asettuvat luontevasti toistensa perään tuttuun mediatiedotemuotoon: ”Vahvistimme osaamistamme viestintäpuolelle kolmen naisen voimin. Asiakkuusjohtaja Kirsi Poltto ja viestintäasiantuntijat Anne Kohtala ja Outi Myllymäki ovat monelle tuttuja tekijöitä. He taitavat kaikenlaisen sisällöntuotannon: koskettavat henkilötarinat, kiinnostavat yritysjutut ja koukuttavat somepostaukset. Jutut syntyvät sekä printtiin, videolle että nettiin…”

Montako perinteistä mediatiedotetta on jäänyt unohtumattomina sinun mieleesi?
”Hei, mitä jos ei tyydyttäisikään tuttuun ja turvalliseen? Minua jäi vaivaamaan se mistä eilen puhuit, brändin DNA, alkuperä. Muuta näkökulmaa, kerro totuus. Meidän oikea ja oma alkutarinamme,” tiimimme vetäjä Kirsi Poltto herätteli.

Tottahan se harmittaa, kun kerran tehty työ pistetään uuteen tuotantoon. Ehkä kaksi minuuttia. Vähän kun kaivelin mielen sopukoita syvemmältä, niin sieltähän se pulpahti pintaan, Boosterin viestintädaamien alkutarina:

”Hyvät miksaukset syntyvät onnella, kyvyllä tarttua tilaisuuksiin, rohkeudella pettyä ja ponnistaa uudestaan eteenpäin. Meidän tarinamme alkutahdit ovat sattumassa, mutta syvemmäksi ystävyydeksi työkaveruus on kypsynyt Italian auringon alla. Sieltä olemme saaneet työkalupakkiimme iloa ja valoa, jota haluamme teksteillämme tuottaa tänne haastavaan ilmastoon. Yhteisten työvuosien aikana olemme kasvaneet ja kasvattaneet toisiamme, ammatillisesti ja ihmisinä. Meille sana ”ei” on muuttunut muotoon ”miksi ei?” ja rakentava palaute on välttämättömyys tulla aina vain paremmaksi.

Tuolla ystävyyden tiellä jatkamme ammatissa kehittymistä nyt Boosterissa, laajentaen sisällöntuotantoa aina vain monipuolisempiin viestintäkokonaisuuksiin. On ainutlaatuista saada tehdä työtä osana innovatiivista ja luovaa 23 osaajan porukkaa. Nyt tuntuu siltä, että olemme löytäneet oman Italiamme Provinssin pääkaupungista Seinäjoelta.”

Me ihmiset rakastamme tarinoita. Ne koskettavat, herättävät uteliaisuutemme ja jäävät mieleen. Mielenkiintoinen tarina koukuttaa myös kertomaan sitä eteenpäin. Brändääminen on ollut Twitterissä yksi alkuvuoden kuumimpia keskustelunaiheita, erityisesti henkilöbrändäys. Yrityksen, paikan ja ihmisen brändäämiseen soveltuvat mielestäni samat tutut ohjeet: ole avoin ja aito, puhu kohderyhmäsi kieltä ja pidä tekemisessäsi sydän mukana.

Näillä eväillä jatkan matkaani viestinnän maailmassa. Tieto on tarkoitettu jaettavaksi ja tarinat kerrottavaksi. Aina on myös hyvä muistaa, että asian voi tehdä vieläkin paremmin. Sitä huikeinta tarinaa ei ole vielä kirjoitettu.

Millainen on sinun tarinasi?

Outi Myllymäki

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Ota yhteyttä

Lähdetään yhdessä matkalle kohti kasvua. Mitä innostavampi matka, sitä vaikuttavampi määränpää.

Mari Dawe

Myyntipäällikkö

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Please type your message.