Graafinen suunnittelu
Kuinka tuottaa kiinnostavaa sisältöä sosiaaliseen mediaan? Osa 3: visuaalisuus
BSTR:n graafiset suunnittelijat koostivat parhaat vinkkinsä kiinnostavan visuaalisen sisällön luomiseen.
Pakkaus on puoli ruokaa
Kukapa meistä ei joskus olisi pysähtynyt kaupassa ihastelemaan tuotetta, jonka…
Graafikon työ ei ole vain luovaa suunnittelua
Harjoittelussa saimme huomata, ettei graafisen suunnittelijan työ ole vain luovaa…
Pakkaus on elintarvikkeen tärkein mediapinta
Ajattele tuotteet kaupan hyllylle ilman pakkauksiaan. Voisi olla hankala täyttää…
Yksi kuva kertoo enemmän – jos se jää mieleen
Oletko koskaan miettinyt, kuinka monta kuvaa, kuvitusta ja videota näet…
Brändin kanssa pakattu
Kuvittele mielessäsi kauppareissu. Se on usein nälän ja väsymyksen sävyttämä…
BSTR:n graafiset suunnittelijat koostivat parhaat vinkkinsä kiinnostavan visuaalisen sisällön luomiseen.
Read MoreKukapa meistä ei joskus olisi pysähtynyt kaupassa ihastelemaan tuotetta, jonka pakkaus kiinnittää huomion kaikkien muiden vastaavien tuotteiden keskellä. Se voi olla väri, muoto, kuvitus tai erikoisen mallinen pakkaus, johon katse pysähtyy. Hyvin suunniteltu ja toteutettu pakkaus erottuu, jää mieleen ja parhaimmillaan johtaa ostopäätökseen. Pakkaus ei ole vain kaunis pinta, vaan sillä on useita tehtäviä. Siksi…
Read MoreHarjoittelussa saimme huomata, ettei graafisen suunnittelijan työ ole vain luovaa suunnittelua. Työhön sisältyy yllättävän paljon oman työn organisointia ja priorisointia sekä tarkkaa aikatauluttamista. Suunnittelu tapahtuu BSTR:llä tiimeissä, joten myös tiimin jäsenten kanssa viestintä omista työvaiheista ja niiden etenemisestä on tärkeää. Etätyöskentely on korostanut asian tärkeyttä entisestään. Mutta miten luovuutta vaativa työskentely sitten onnistuu järjestelmällisellä otteella?…
Read MoreAjattele tuotteet kaupan hyllylle ilman pakkauksiaan. Voisi olla hankala täyttää ostoskoria vain sen perusteella, miltä tuotteet näyttävät ilman pakkausten antamaa informaatiota. Harva tuote, varsinkaan elintarvike, pärjää myöskään fyysisesti ilman pakkausta. Tuotteella on siis yleensä automaattisesti olemassa sen ensimmäinen mediapinta ja viestintäväline – pakkaus. Pakkaussuunnittelu on valintoja, joista jokaisen kohdalla täytyy pysähtyä miettimään lukuisia eri näkökulmia….
Read MoreOletko koskaan miettinyt, kuinka monta kuvaa, kuvitusta ja videota näet päivän aikana? Entä kuinka monta mainosta? Informaatioähky on varsinkin liian syvälle somemaailman kaninkoloon tipahtaneelle tuttu tunne. Kuinka moni päivän aikaisista kuvista ja niiden viesteistä on jäänyt mieleesi? Niinpä, ehkä muutama. Kaikille tutussa sanonnassa ”Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa” piilee vaara. Kuvien käytöstä voi…
Read MoreKuvittele mielessäsi kauppareissu. Se on usein nälän ja väsymyksen sävyttämä arjen pakkopulla. Kuljet samoja reittejä etsien hyväksi todettuja tuotteita ja toivot että olisit jo kotona. Valintojen määrä lähinnä ärsyttää, se on vapautta, mutta myös jälleen yksi punnittava teko tiukan työpäivän päätteeksi. Kauppareissu voi kuitenkin olla myös hyvin erilainen kokemus. Etenkin ulkomailla matkatessa se on aistiärsykkeitä…
Read More