Markkinointi

Sisällöntuotanto kasvumarkkinoinnissa: Osuva sisältö kasvattaa myyntiä ilman myymistä

Hyvä asiantuntija-artikkeli tai henkilötarina voi joskus tehdä asiakkaaseen suuremman vaikutuksen…

Saisiko olla kampanja vai kumppanuus?

Markkinointi on monessa yrityksessä vielä melko irrallinen kokonaisuus kaikesta muusta…

matti-blogi

Kolmannen osapuolen evästeiden hyödyntäminen markkinoinnissa loppuu – Mitä sitten?

Google pudotti pommin viime vuonna, kun se ilmoitti lopettavansa kolmannen…

matti-blogi

Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen

Lukuisten yritysten kohdalla markkinoinnin todellisen onnistumisen esteenä on tavoitteellisuuden puuttuminen….

bstr-blogi

Pakkaus on elintarvikkeen tärkein mediapinta

Ajattele tuotteet kaupan hyllylle ilman pakkauksiaan. Voisi olla hankala täyttää…

rami-renko

Markkinoinnilla isot vonkaleet

Meille kalastajille tämä on ollut kunnon haukisyksy. Joulu herkkuineen lähestyy,…

matti-blogi

Kuinka mitata printtimainonnan tehokkuutta?

Lehtimainonnan tai laajemminkin eri printtimedioissa tapahtuvan markkinointiviestinnän tulosten mittaamisen heikkous…

bstr pauliina hautamaki blogi

Briiffi on nuotisto tuloksekkaalle markkinoinnille

Briiffaus on markkinointitoimistolle kuin nuotisto orkesterille. Briiffin tarkoitus on antaa…

matti-blogi

Mikä on brändi?

Onko brändi jotain, jonka voi nähdä? Onko brändi jotain, jonka…

bstr pauliina hautamaki blogi

Liiverin Leader-perustamistuella markkinoinnin kivijalka kuntoon

Polttava kysymys yrityksen myynnin lisäämisen kannalta on se, miten yritys…

Sisällöntuotanto kasvumarkkinoinnissa: Osuva sisältö kasvattaa myyntiä ilman myymistä

Kirjoittajalta BSTR Markkinointitoimisto / 24.5.2021 / 0 kommenttia

Hyvä asiantuntija-artikkeli tai henkilötarina voi joskus tehdä asiakkaaseen suuremman vaikutuksen kuin sata mainosta. Tapahtuupa sitäkin, että somevirrassa oikealla hetkellä vastaan tullut postaus koukuttaa suoraan ostoksille –tai yritysvideo osuu herkkään suoneen ja liikuttaa kyyneliin.Sisältöjen asema onnistuneessa viestinnässä ja markkinoinnissa on keskeinen. Yrityksen palvelut ja tuotteet, uutiset ja referenssit, henkilötarinat, asiantuntijoiden näkemykset, ajan ilmiöt ja ajankohtaiset. Niissä…

Read More

Saisiko olla kampanja vai kumppanuus?

Kirjoittajalta Viivi Mäkiranta / 17.3.2021 / 0 kommenttia

Markkinointi on monessa yrityksessä vielä melko irrallinen kokonaisuus kaikesta muusta toiminnasta, ja markkinoinnin hyötyjä ei vielä täysin tiedosteta. Aina toisinaan asiakkaan suusta kuulee, että “oli niin kiire, että tehtiin vain nopea kampanja”. Jos tätä lähdetään pohtimaan hieman syvällisemmin, niin oliko se todellakin niin nopea? Ynnätään yhteen kampanjan suunnittelu, materiaalin tuottaminen, kampanjan toteutus ja tuloksien läpikäynti….

Read More
matti-blogi

Kolmannen osapuolen evästeiden hyödyntäminen markkinoinnissa loppuu – Mitä sitten?

Kirjoittajalta Matti Koski-Sipilä / 24.2.2021 / Kommentit pois päältä artikkelissa Kolmannen osapuolen evästeiden hyödyntäminen markkinoinnissa loppuu – Mitä sitten?

Google pudotti pommin viime vuonna, kun se ilmoitti lopettavansa kolmannen osapuolen evästeiden käytön vuoteen 2022 mennessä. Firefox- ja Safari-selaimissa kolmannen osapuolen evästeiden hillitseminen on jo käytössä. Googlen päätös on siitä merkittävä, että sen omistama Chrome-selain on selkeä markkinajohtaja maailmassa, joten tämä päätös tulee vaikuttamaan merkittävästi mm. digitaalisen markkinoinnin kohdentamiseen tulevaisuudessa. Mikä on kolmannen osapuolen eväste?…

Read More
matti-blogi

Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen

Kirjoittajalta Matti Koski-Sipilä / 3.2.2021 / Kommentit pois päältä artikkelissa Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen

Lukuisten yritysten kohdalla markkinoinnin todellisen onnistumisen esteenä on tavoitteellisuuden puuttuminen. Tämä johtaa siihen, että markkinointia tehdään vuodesta toiseen samalla tavalla. Vaikka keinot vaihtuisivatkin, yrityksen ja sen markkinoinnin suunta on hukassa. Tässä kirjoituksessa annamme vinkit markkinoinnin tavoitteiden asettamiseen. Blogikirjoituksen lopussa myös esimerkki canvas-mallista, josta voi hakea inspiraatiota oman yrityksensä tavoitteiden asettamiseen. Voit myös halutessasi käyttää vaikka…

Read More
bstr-blogi

Pakkaus on elintarvikkeen tärkein mediapinta

Kirjoittajalta Satu Haavisto / 13.11.2020 / Kommentit pois päältä artikkelissa Pakkaus on elintarvikkeen tärkein mediapinta

Ajattele tuotteet kaupan hyllylle ilman pakkauksiaan. Voisi olla hankala täyttää ostoskoria vain sen perusteella, miltä tuotteet näyttävät ilman pakkausten antamaa informaatiota. Harva tuote, varsinkaan elintarvike, pärjää myöskään fyysisesti ilman pakkausta. Tuotteella on siis yleensä automaattisesti olemassa sen ensimmäinen mediapinta ja viestintäväline – pakkaus. Pakkaussuunnittelu on valintoja, joista jokaisen kohdalla täytyy pysähtyä miettimään lukuisia eri näkökulmia….

Read More
rami-renko

Markkinoinnilla isot vonkaleet

Kirjoittajalta Rami Renko / 29.9.2020 / Kommentit pois päältä artikkelissa Markkinoinnilla isot vonkaleet

Meille kalastajille tämä on ollut kunnon haukisyksy. Joulu herkkuineen lähestyy, joten nyt on hyvä aika reagoida tuohon kuluttamisen sesonkiin. Hyvin toteutetulla digimarkkinoinnilla saadaan pidettyä siimat kireänä ja napattua syöteille alttiit isot vonkaleet omaan veneeseen. Kalastuksella ja markkinoinnilla on vain hiuksenhienoja eroja. Tämäblogi tarjoaa validit vinkit myynnin kasvattamiseen, keinot kuroa liiketoiminnan vaje umpeen ja puskea loppuvuotena…

Read More
matti-blogi

Kuinka mitata printtimainonnan tehokkuutta?

Kirjoittajalta Matti Koski-Sipilä / 31.8.2020 / Kommentit pois päältä artikkelissa Kuinka mitata printtimainonnan tehokkuutta?

Lehtimainonnan tai laajemminkin eri printtimedioissa tapahtuvan markkinointiviestinnän tulosten mittaamisen heikkous aiheuttaa monille päänvaivaa. Digitaalisten kanavien mukaantulon myötä printtimainonta on ajettu ahtaalle, eikä vähiten huonon mitattavuuden vuoksi. Heikko mitattavuus ja usein esim. lehtimainonnan melko arvokas mediatila eivät välttämättä aina ole houkuttelevin yhdistelmä. Printtimedioissa tapahtuvalle mainonnalle ja markkinointiviestinnälle on kuitenkin edelleenkin paikkansa ja monille yrityksille se onkin…

Read More
bstr pauliina hautamaki blogi

Briiffi on nuotisto tuloksekkaalle markkinoinnille

Kirjoittajalta Pauliina Hautamäki / 30.6.2020 / Kommentit pois päältä artikkelissa Briiffi on nuotisto tuloksekkaalle markkinoinnille

Briiffaus on markkinointitoimistolle kuin nuotisto orkesterille. Briiffin tarkoitus on antaa markkinointitoimistolle oleelliset lähtötiedot työn toteutusta varten. Ilman nuottejakin voi soittaa ja improvisoida ja tehdä oletuksia, mutta nuottien kanssa rytmi ja tavoite on koko orkesterille kapellimestaria myöten sama ja yleisökin saa sitä, mitä olettaa saavansa. Markkinointiprojekteihin tarvitaan monenlaista osaamista ja tekijää. Esimerkiksi verkkosivuston toteutuksessa tarvitaan liiketoimintaosaamista,…

Read More
matti-blogi

Mikä on brändi?

Kirjoittajalta Matti Koski-Sipilä / 27.5.2020 / Kommentit pois päältä artikkelissa Mikä on brändi?

Onko brändi jotain, jonka voi nähdä? Onko brändi jotain, jonka voi kuulla? Vai onko se jotain, johon voi koskea? Brändi on kaikkia edellä mainittuja asioita, mutta ei mitään yksin. Brändi on ennen kaikkea tunne ja tunneside, joka ihmisellä on tiettyä yritystä, palvelua – tai kuten hienosti sanotaan – brändiä kohtaan. Eli se, minkälainen brändi on,…

Read More
bstr pauliina hautamaki blogi

Liiverin Leader-perustamistuella markkinoinnin kivijalka kuntoon

Kirjoittajalta Pauliina Hautamäki / 8.5.2020 / Kommentit pois päältä artikkelissa Liiverin Leader-perustamistuella markkinoinnin kivijalka kuntoon

Polttava kysymys yrityksen myynnin lisäämisen kannalta on se, miten yritys saa tuotteensa tai palvelunsa tunnetuksi kohderyhmässä ja yritys tekee brändistään houkuttelevan? Kilpailijoista erottuva ja ajatuksella suunniteltu ammattimainen brändi lisää asiakasuskollisuutta, mahdollistaa korkeammat katteet ja kestää myrskyt. Brändi-identiteetin suunnittelu, joka lähtee liiketoimintasuunnitelmasta, on oleellisen tärkeä perustettavalle alkavalle yritykselle sekä myös liiketoimintaansa uudistavalle, kasvua hakevalle yritykselle. Asiakkaamme…

Read More

Ota yhteyttä

Lähdetään yhdessä matkalle kohti kasvua. Mitä innostavampi matka, sitä vaikuttavampi määränpää.

Mari Dawe

Myyntipäällikkö

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Please type your message.