Teknologia ja data

matti-blogi

Kolmannen osapuolen evästeiden hyödyntäminen markkinoinnissa loppuu – Mitä sitten?

Google pudotti pommin viime vuonna, kun se ilmoitti lopettavansa kolmannen…

kaisa-koskela-bstr

Järjestä työpaja etänä, mutta läsnä

Työpaja verkkosivuston ideoimiseksi tai markkinointistrategian hiomiseksi on asiakkaan kanssa varattuna…

matti-blogi

Kuinka mitata printtimainonnan tehokkuutta?

Lehtimainonnan tai laajemminkin eri printtimedioissa tapahtuvan markkinointiviestinnän tulosten mittaamisen heikkous…

bstr-blogi

Mittarit mukaan markkinointiin

Miten markkinointia mitataan ja miksi se kannattaa? BSTR:n digitaalisen markkinoinnin…

bstr-matti

Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen

Lukuisten yritysten kohdalla markkinoinnin todellisen onnistumisen esteenä on tavoitteellisuuden puuttuminen….

rami-renko

Avainsanakartoitus on markkinoinnin kivijalka

Avainsanatutkimus, toiselta nimeltään avainsanakartoitus, viittaa nimensä mukaisesti hakusanoihin, joilla etsitään…

bstr-blogi

Googlen puhehaku – mitä tehdä hakukoneoptimoinnin suhteen?

Forbesin mukaan vuoteen 2020 mennessä puhehaku, toiselta nimeltään äänihaku, tulee…

bstr-blogi

Markkinoinnin mittaaminen

Viimeistään loppuvuodesta on hyvä uppoutua mittareiden tuloksiin: mitkä olivat tavoitteet…

matti-koskisipila-bstr

Slushiin ja takaisin

Slush oli ja meni. Kahden päivän start-up -festarit messukeskuksessa Helsingissä….

bstr-blogi

Teknologia on kuollut

Ihmettelen päivittäin monia asioita. Pääsääntöisesti se on positiivista ja uteliasta…

matti-blogi

Kolmannen osapuolen evästeiden hyödyntäminen markkinoinnissa loppuu – Mitä sitten?

Kirjoittajalta Matti Koski-Sipilä / 24.2.2021 / Kommentit pois päältä artikkelissa Kolmannen osapuolen evästeiden hyödyntäminen markkinoinnissa loppuu – Mitä sitten?

Google pudotti pommin viime vuonna, kun se ilmoitti lopettavansa kolmannen osapuolen evästeiden käytön vuoteen 2022 mennessä. Firefox- ja Safari-selaimissa kolmannen osapuolen evästeiden hillitseminen on jo käytössä. Googlen päätös on siitä merkittävä, että sen omistama Chrome-selain on selkeä markkinajohtaja maailmassa, joten tämä päätös tulee vaikuttamaan merkittävästi mm. digitaalisen markkinoinnin kohdentamiseen tulevaisuudessa. Mikä on kolmannen osapuolen eväste?…

Read More
kaisa-koskela-bstr

Järjestä työpaja etänä, mutta läsnä

Kirjoittajalta kaisa / 9.12.2020 / Kommentit pois päältä artikkelissa Järjestä työpaja etänä, mutta läsnä

Työpaja verkkosivuston ideoimiseksi tai markkinointistrategian hiomiseksi on asiakkaan kanssa varattuna kalenteriin, mutta koronarajoitukset estävät tapaamisen. Tämä monelle tuttu tilanne tuli myös meille BSTR:ssä eteen keväällä ja laittoi tekemään melkoisia kuperkeikkoja. Vauhdilla lähdimme etsimään uusia työtapoja ja työvälineitä etätyöskentelyyn. Oli keksittävä nopeasti uusia tapoja tavata asiakkaita ja järjestää työpajoja – ja kiitos rohkeiden asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme,…

Read More
matti-blogi

Kuinka mitata printtimainonnan tehokkuutta?

Kirjoittajalta Matti Koski-Sipilä / 31.8.2020 / Kommentit pois päältä artikkelissa Kuinka mitata printtimainonnan tehokkuutta?

Lehtimainonnan tai laajemminkin eri printtimedioissa tapahtuvan markkinointiviestinnän tulosten mittaamisen heikkous aiheuttaa monille päänvaivaa. Digitaalisten kanavien mukaantulon myötä printtimainonta on ajettu ahtaalle, eikä vähiten huonon mitattavuuden vuoksi. Heikko mitattavuus ja usein esim. lehtimainonnan melko arvokas mediatila eivät välttämättä aina ole houkuttelevin yhdistelmä. Printtimedioissa tapahtuvalle mainonnalle ja markkinointiviestinnälle on kuitenkin edelleenkin paikkansa ja monille yrityksille se onkin…

Read More
bstr-blogi

Mittarit mukaan markkinointiin

Kirjoittajalta BSTR Markkinointitoimisto / 7.1.2020 / Kommentit pois päältä artikkelissa Mittarit mukaan markkinointiin

Miten markkinointia mitataan ja miksi se kannattaa? BSTR:n digitaalisen markkinoinnin tiimi keskustelee nousevasta ja tarpeellisesta trendistä markkinoinnin maailmassa. Markkinointia mittaamalla on mahdollista selvittää, paljonko markkinoinnin eri toimenpiteet tuottavat, ja mitkä markkinoinnin keinot ovat kullekin yritykselle toimivimmat. – Numerot täytyisi kokonaisuudessaan ottaa enemmän mukaan markkinointiin. Paljonko brändiuudistus kasvatti yrityksen myyntiä? Paljonko lisäliikennettä somekampanja toi yrityksen verkkosivulle,…

Read More
bstr-matti

Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen

Kirjoittajalta Matti Koski-Sipilä / 16.10.2019 / Kommentit pois päältä artikkelissa Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen

Lukuisten yritysten kohdalla markkinoinnin todellisen onnistumisen esteenä on tavoitteellisuuden puuttuminen. Tämä johtaa siihen, että markkinointia tehdään vuodesta toiseen samalla tavalla. Vaikka keinot vaihtuisivatkin, yrityksen ja sen markkinoinnin suunta on hukassa. Mikä on tavoite? Tavoitteen voidaan ajatella olevan toiminnan haluttu päämäärä. Tämän päämäärän eli tavoitteen avulla arvioidaan suorituksen onnistumista. Tavoitteita asettamalla pyritään suuntaamaan yksilön, tai mahdollisesti…

Read More
rami-renko

Avainsanakartoitus on markkinoinnin kivijalka

Kirjoittajalta Rami Renko / 26.6.2019 / Kommentit pois päältä artikkelissa Avainsanakartoitus on markkinoinnin kivijalka

Avainsanatutkimus, toiselta nimeltään avainsanakartoitus, viittaa nimensä mukaisesti hakusanoihin, joilla etsitään tietoa hakukoneista ja hakemistoista. Avainsanatutkimus tarjoaa yksityiskohtaista tietoa siitä, kuinka paljon tietty tuote tai palvelu on kiinnostanut internetin käyttäjiä esimerkiksi edellisen kuukauden tai vuoden aikana. Tuoreen tilastokeskuksen tutkimuksen mukaan 82 prosenttia suomalaisista käytti internetiä päivittäin vuonna 2018. 65–74-vuotiaista osuus on jo 60 prosenttia. Avainsanatutkimuksessa saatavilla…

Read More
bstr-blogi

Googlen puhehaku – mitä tehdä hakukoneoptimoinnin suhteen?

Kirjoittajalta BSTR Markkinointitoimisto / 30.4.2019 / Kommentit pois päältä artikkelissa Googlen puhehaku – mitä tehdä hakukoneoptimoinnin suhteen?

Forbesin mukaan vuoteen 2020 mennessä puhehaku, toiselta nimeltään äänihaku, tulee kattamaan puolet kaikista internetissä tehdyistä hauista. Tällä hetkellä Google-hakuja tehdään joka sekunti noin 63 000, mikä tarkoittaa jopa kahta triljoonaa hakua vuodessa. Jos ennusteet pitävät paikkaansa, vuonna 2021 saatetaan tehdä 1 000 000 000 000 puhehakua Googlesta. Pitäisikö tähän reagoida esimerkiksi hakukoneoptimoinnin suhteen? Kysymykseen saadaan…

Read More
bstr-blogi

Markkinoinnin mittaaminen

Kirjoittajalta BSTR Markkinointitoimisto / 27.12.2017 / 0 kommenttia

Viimeistään loppuvuodesta on hyvä uppoutua mittareiden tuloksiin: mitkä olivat tavoitteet ja mitä saavutettiin? Olivatko valitut mittarit oikeita ja mitä mittareita asetetaan ensi vuodeksi? Oliko mittareita asetettu tälle vuodelle ylipäätään ollenkaan? Jos viimeisen kysymyksen kohdalla nousi punaa poskille, kannattaa tähän blogiin perehtyä ajatuksella. Annan hyviä vinkkejä, miten lähdet liikkeelle ja miten keräät sopivan työkalupakin juuri sinulle….

Read More
matti-koskisipila-bstr

Slushiin ja takaisin

Kirjoittajalta Matti Koski-Sipilä / 5.12.2017 / 0 kommenttia

Slush oli ja meni. Kahden päivän start-up -festarit messukeskuksessa Helsingissä. Itsellä kaksi päivää Slushissa kului pääasiassa eri lavoja kiertäessä ja esityksiä kuunnellessa. Paljon riitti asiaa teknologiasta, ihmisen ollessa kuitenkin keskiössä. Yrityskulttuuri ja sen merkitys olivat myös vahvasti esillä. Tässä postauksessa kevyt subjektiivinen kooste osasta teemoista ja ajatuksista, joita esityksissä nousi esille. Käyttäytymisperusteinen markkinointi Mainonnan ajoitus…

Read More
bstr-blogi

Teknologia on kuollut

Kirjoittajalta BSTR Markkinointitoimisto / 25.8.2017 / 0 kommenttia

Ihmettelen päivittäin monia asioita. Pääsääntöisesti se on positiivista ja uteliasta ihmettelyä, mutta on yksi asia mikä nostaa pulssia ja rehdisti sanottuna kevyttä kapinaa. Tällä kertaa puhun teknologiasta, automaatiosta, koneista, laitteista, aplikaatioista, oikeasti ihan sama, you name it. Minun ajatuksissa nämä kaikki menee tällä hetkellä samaan kategoriaan ja se on se kategoria, minkä otsikossa lukee ”älä…

Read More

Ota yhteyttä

Lähdetään yhdessä matkalle kohti kasvua. Mitä innostavampi matka, sitä vaikuttavampi määränpää.

Mari Dawe

Myyntipäällikkö

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Please type your message.