Viestintä

Sisällöntuotanto kasvumarkkinoinnissa: Osuva sisältö kasvattaa myyntiä ilman myymistä

Hyvä asiantuntija-artikkeli tai henkilötarina voi joskus tehdä asiakkaaseen suuremman vaikutuksen…

anne-kohtala-blogi

Parhaat sanat luovat tuhansia kuvia

”Teksti on monella tapaa hyvä väline, mutta se ei ole…

Blogi-Anssi_3459

Miten pääviestit syntyvät?

Pääviestit ovat oiva työkalu yrityksen strategian tukemiseen. Niiden avulla tuomme…

bstr-blogi

Digitaalinen jälkimarkkinointi syntyy VIP-hiekkalaatikolla

Osta yrittäjältä -kampanjan lisäksi voisi olla myös Arvostele ostos -teemaviikko,…

bstr-blogi

Haastavien aikojen markkinointivinkit

Keräsimme BSTR:n porukalla yrityksille pieniä konkreettisia vinkkejä haastavien aikojen selättämiseen…

bstr-blogi

Kriisi ja sen vaativat viestit

Korona iski, miten sen kanssa voi elää ja viestiä oikein?…

bstr pauliina hautamaki blogi

Kriisiviestintä kertoo suunnan ja rauhoittaa

Kreikkalainen sana krisis tarkoittaa käännekohtaa, jossa yksilön tai organisaation tulevaisuuden…

rami-renko

Rohkeaa mainontaa

Rohkeus on asennetta, asenne on rohkeutta Mikä on paras näkemäsi…

bstr-blogi

Tehokas markkinointiviestintä — osiensa onnistunut summa

Yrityksen markkinointiviestintää on suhteellisen helppoa toteuttaa, kun on ensin laittanut…

anne-kohtala-blogi

Lehti kertoo enemmän kuin tuhat postausta

Kun Seinäjoen Prisma teki konseptipäivityksen ja uudisti koko tavaratalon läpikotaisin,…

bstr pauliina hautamaki blogi

Pitchaus – naseva tarina bisneksestäsi

Kirjoittajalta Pauliina Hautamäki / 7.11.2019 / Kommentit pois päältä artikkelissa Pitchaus – naseva tarina bisneksestäsi

Yrityksen yksi markkinointimateriaalien kulmakivistä on hyvä yritysesittely. Varaa aikaa sen tekemiseen ja erityisesti siihen, miten tiivistät siitä 1–2 minuutin nasevan pitchauksen.  Minuutissakin ehtii sanoa yllättävän paljon, mutta se vaatii hirmuisen määrän pohjatyötä, valintoja ja tutkittua tietoa. Valitettavan usein käy niin, että annetusta minuutista puolet menee puhujan valitteluun siitä, miten hänen täytyy tiivistää tunnin esitelmä surkean…

Read More
anne-kohtala-blogi

Sanaharkkoja seuraavalla tasolla

Kirjoittajalta Anne Kohtala / 3.10.2019 / Kommentit pois päältä artikkelissa Sanaharkkoja seuraavalla tasolla

Mitä ”seuraava taso” tarkoittaa? Olen viime aikoina niin monen asiakkaan kanssa tavoitellut seuraavaa tasoa, että kielipoliisi minussa halusi tutustua ilmaukseen vähän tarkemmin. Taso on ollut pitkään varottavien muoti-ilmausten listalla: on täsmällisempää puhua suuremmista sadoista kuin satotason nostamisesta ja ymmärrettävämpää kirjoittaa työpaikkojen kuin työpaikkatason ongelmista. Taso-sana on hankala samasta syystä kuin muut muoti-ilmaukset. Ne eivät ole…

Read More
bstr-blogi

Pitäisikö kertoa?

Kirjoittajalta BSTR Markkinointitoimisto / 14.8.2019 / Kommentit pois päältä artikkelissa Pitäisikö kertoa?

Viestintäasiantuntijan rooli voi jäädä päälle vapaa-ajallakin. Olen aktiivinen viestimään, joku voisi kuvailla, että liiankin innokas. Välillä pitää oikein pinnistää, että älä just nyt avaa suutasi. Sieltä voi nimittäin pulpahdella ikäviä asioita tai ainakin sammakoita. Eniten olen kärvistellyt kassajonoissa. On paha combo, kun viestintäasiantuntija on varustettu erinomaisella hajuaistilla. Pitäisikö kertoa, että jonossa seisovalla asiakkaalla on edessään…

Read More
anne-blogi

Heikkouksista uusi viesti markkinointiin

Kirjoittajalta Anne Kohtala / 12.6.2019 / Kommentit pois päältä artikkelissa Heikkouksista uusi viesti markkinointiin

Hollantilaisen yläkoulun pihassa oli roska-ongelma. Monenlaisista valistusyrityksistä ja siivouskampanjoista huolimatta roskikset nököttivät tyhjillään ja roskat vaelsivat pitkin pihoja. Kuten niin usein, ratkaisu oli lähempänä kuin kukaan olisi uskonut. Se piili lauseessa ”kuinka vaikeaa se voikaan olla”, joka oli lausuttu jo ääneen. Tarvittiin enää joku, jolla on rohkeutta löytää idea ja toinen, jolla on älyä ostaa…

Read More
viivi-blogi-muutunko-kanaksi

Mitä on markkinointi?

Kirjoittajalta Viivi Mäkiranta / 22.5.2019 / Kommentit pois päältä artikkelissa Mitä on markkinointi?

Kuulen usein erityisesti pitkään toimineiden yrittäjien suusta sanat: Emme me tarvitse markkinointia, kun kädet ovat jo valmiiksi täynnä. Minulle markkinoijana tämä tarkoittaa kahta asiaa: yrittäjä ei ole tietoinen siitä, mitä markkinointi oikeastaan tarkoittaa, ja toiseksi sitä, että visio ja tavoitteet saattavat olla kokonaan määrittelemättä. Markkinointi ei ole vain mainontaa ja kaunista pintaa. Jos tämä on…

Read More
rami-renko

Ramppikuumeen voittaminen

Kirjoittajalta Rami Renko / 17.4.2019 / Kommentit pois päältä artikkelissa Ramppikuumeen voittaminen

Ramppikuume on hallittuna hyödyllinen, mutta hallitsemattomana katala kaveri. Yritysmaailmassa erilaiset esiintymiset ja edustaminen ovat tavallisia työhön liittyviä tapahtumia. Tutulle porukalle voi olla helppo esiintyä, mutta yrityksien tilaisuuksissa yleisö koostuu monesti uusista tuttavuuksista, joka tekee siitä jännittävämpää. Näissä tilanteissa ramppikuume nostaa helposti päätään. Ramppikuumeen lähde Ramppikuume voi johtua monesta seikasta. Yleensä syynä ovat aikaisemmat huonot kokemukset,…

Read More
bstr-blogi

Sisältösuunnitelma askel kerrallaan

Kirjoittajalta BSTR Markkinointitoimisto / 21.2.2019 / Kommentit pois päältä artikkelissa Sisältösuunnitelma askel kerrallaan

Olemme huomanneet sisältösuunnitelman laatimisen olevan monelle yritykselle murheenkryyni. Takaraivossa sykkii huono omatunto, mutta silti suunnitelma jää erilaisista syistä toteuttamatta. Haluamme tarjota teille selkeän ohjeistuksen sisältösuunnitelman rakentamiseen: apua liikkeelle lähtöön, mutta myös vinkkejä kokeneemmille. Lähde liikkeelle realistisin odotuksin ja tavoittein. Hyvällä suunnitelmalla delegoit tekemistä useammalle henkilölle, aikataulutat työt valmiiksi ja saat mahdollisesti sisällöntuottamisen osaksi rullaavaa arkea….

Read More
anne-blogi

Someujosta voi kasvaa vaikuttaja

Kirjoittajalta Anne Kohtala / 3.10.2018 / Kommentit pois päältä artikkelissa Someujosta voi kasvaa vaikuttaja

Olemme viime aikoina miettineet useampienkin asiakkaiden kanssa, miten kertoa uskottavasti asiantuntijuudesta. Miten tuoda asiakkaille tutuksi yrityksen osaamista ja ammattilaisten kasvoja? Eli miten tehdä vaikuttavaa asiantuntijaviestintää? Keinoja lienee yhtä monta kuin on asiantuntijaa ja viestintävälinettä, mutta yhteistä kaikille on, ettei tämäkään tapahdu ilman suunnitelmaa. Tunnetko lähipiirissäsi tai omalta alaltasi henkilön, jonka mielipidettä media kysyy aina, kun…

Read More
bstr-blogi

Kysytäänkö Googlelta?

Kirjoittajalta BSTR Markkinointitoimisto / 28.8.2018 / Kommentit pois päältä artikkelissa Kysytäänkö Googlelta?

Kaksi mummoa istuu junassa takanani. Keskustelevat eläkeläisten lähestyvästä reissusta ja askelmittarista. Heillä herää kysymys, miten monta askelta päivässä on riittävästi. Toinen toteaa tomerasti: ”Mä kysyn Googlelta.” Näin se muuttuu, ihmisten tavat toimia arjessa. Kun seitsemänkymppinenkin pohjalaisnainen osaa kysyä Googlelta, niin voimme varmasti olla yhtä mieltä digitalisaation voimasta. Se on keskuudessamme yhtä elinvoimaisena kuin avaruuden pääkaupungiksi…

Read More
bstr-blogi

Brändin kanssa pakattu

Kirjoittajalta BSTR Markkinointitoimisto / 8.3.2018 / 0 kommenttia

Kuvittele mielessäsi kauppareissu. Se on usein nälän ja väsymyksen sävyttämä arjen pakkopulla. Kuljet samoja reittejä etsien hyväksi todettuja tuotteita ja toivot että olisit jo kotona. Valintojen määrä lähinnä ärsyttää, se on vapautta, mutta myös jälleen yksi punnittava teko tiukan työpäivän päätteeksi. Kauppareissu voi kuitenkin olla myös hyvin erilainen kokemus. Etenkin ulkomailla matkatessa se on aistiärsykkeitä…

Read More

Ota yhteyttä

Lähdetään yhdessä matkalle kohti kasvua. Mitä innostavampi matka, sitä vaikuttavampi määränpää.

Mari Dawe

Myyntipäällikkö

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Please type your message.