Googlen luonnollisella näkyvyydellä hakutulosten kärkeen.

Hakukone­optimointi

Hakukoneoptimoinnilla (SEO) kehitetään yrityksesi näkyvyyttä Googlen ns. luonnollisissa hakutuloksissa ja sitä kautta ohjataan yrityksellesi enemmän ostavia asiakkaita. Hakukoneoptimoinnilla on mahdollista saavuttaa erittäin hyvä tuotto/panos-suhde. Se kuitenkin vaatii pitkäjänteistä ja suunnitelmallista työtä.

Mitä hakukoneoptimointi on?

Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan verkkosivuston tai verkkokaupan luonnollisen ja siis ilmaisen hakukonelöydettävyyden kehittämistä pääasiassa Googlessa. Hakukoneoptimoinnissa et siis maksa Googlelle mitään (vrt. hakusanamainonta) vaan kaikki perustuu hakukoneen omaan algoritmiin, jolla se järjestää luonnolliset hakutulokset mahdollisimman vastaaviksi käyttäjän tekemän hakuun. 

Miksi hakukoneoptimointi kannattaa?

Hakukoneoptimoinnilla vaikutetaan siihen, että yrityksen verkkosivu- tai kauppa löytyy mahdollisimman korkealta hakukoneiden ilmaisista hakutuloksista yritykselle tärkeillä hakusanoilla.

  • Olet löydettävissä silloin, kun potentiaalisella asiakkaallasi on tarve
  • Harva selaa hakutuloksia ensimmäistä sivua pidemmälle – hakukoneoptimoinnilla parannat mahdollisuuksiasi löytyä ensimmäisen sivun kärkipaikoilta
  • Onnistunut hakukoneoptimointi näkyy positiivisesti suoraan myynnissä
  • Kehittämällä hakukoneoptimointia parannat samalla verkkosivustosi- tai kaupan käyttäjäystävällisyyttä

Miten hakukoneoptimointi tehdään?

Hakukoneoptimointiin liittyvien toimenpiteiden kirjo on erittäin laaja. Kaikki alkaa avainsanatutkimuksesta, jossa kartoitetaan tärkeimmät hakusanat. Hakukoneoptimointi koostuu kolmesta eri osa-alueesta: 

  • Sivuston sisällön optimointi – esim. sisältöjen tuottaminen ja muokkaaminen sivuston löydettävyyttä tukeviksi
  • Sivuston tekninen optimointi – esim. sivuston latausnopeuden parantaminen
  • Linkkien rakentaminen – esim. sivuston ristiinlinkityksien kehittäminen

Jotta hakukoneoptimoinnista saadaan parhaat tulokset irti, vaatii se pitkäjänteistä työtä. Mutta lopussa kiitos seisoo! Hakukoneoptimoinnilla on havaittu nimittäin olevan pitkällä aikavälillä keskimäärin erittäin hyvä ROI muihin digitaalisen markkinoinnin keinoihin verrattuna.

Hakukoneoptimoinnin yhteistyömallit BSTR:llä

  • Jatkuva yhteistyö, jossa hakukoneoptimointia kehitetään pitkäjänteisesti eteenpäin
  • Jo olemassa olevalle sivustolle projektiluontoisesti, jossa hakukoneoptimoinnin perusasiat katsotaan tietyn ajan puitteissa kuntoon
  • Verkkosivustouudistuksen yhteydessä projektiluontoisesti, jossa varmistetaan uuden verkkosivuston toimivuus ja löydettävyys hakukoneoptimoinnin kannalta
  • Hakukoneoptimoinnin auditointi, jossa tarkistetaan yrityksesi hakukoneoptimoinnin nykytilanne ja annetaan suositukset jatkoon

Katso myös Amazon myynti, dashboard, somemarkkinointi, hakusanamainonta, digitaalisen markkinoinnin auditointi, digipolku, määrittelytyöpaja, verkkokaupan ja -sivujen kehittäminen ja verkkosivustot.

Ota yhteyttä

Lähdetään yhdessä matkalle kohti kasvua. Mitä innostavampi matka, sitä vaikuttavampi määränpää.

Mari Dawe

Myyntipäällikkö

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Please type your message.