VERSO Kuntoutus

Selkeällä ja ymmärrettävällä viestinnällä lisää tunnettuutta sekä yritykselle että asialle

Kuinka tiivistää useiden vuosien aikana kertynyt asiantuntemus paketiksi, jonka maallikkokin ymmärtää? Tätä ajatusta lähdettiin työstämään VERSO Kuntoutuksen työpajoissa ELY-keskuksen tarjoamien Yritysten kehittämispalveluiden (kehpa) puitteissa.

VERSO Kuntoutus tarjoaa kuntoutus- ja terapiapalveluja lapsille, nuorille ja aikuisille, joilla on autismikirjoon, ADHD:n oireisiin tai Touretteen liittyviä tuen, ohjauksen tai taitoharjoittelun tarpeita.

Yrityksen perustaja Pirita Hämäläinen on lähtenyt Suomessa ensimmäisten joukossa kehittämään autismikirjon kokonaiskuntoutuksen ja tuen malleja osaksi VERSO Kuntoutuksen palveluita.

– Me työskentelemme erityisellä alalla, joka on uutta Suomessa, joten on tärkeää viestiä asioista niin, että kaikki ymmärtävät.

Ulkopuolinen asiantuntija tuo selkeyttä

VERSO Kuntoutuksen yksi suuri tavoite markkinoinnissa on tunnettuuden lisääminen sekä yrityksestä, mutta myös lasten ja nuorten palveluiden monipuolisuudesta ja siitä, että tukea on saatavilla. Tässä onnistutaan, kun osataan viestiä selkeästi ja ymmärrettävästi.

– Se mikä kehpa-konsultoinneissa oli hyvää, oli että paikalla oli täysin eri alan ihmisiä. He pystyivät haastamaan omaa ajatteluani viesteistä ihan eri kantilta kuin sosiaali- ja terveydenhuollon puolella toimivat ihmiset, Pirita kertoo. 

BSTR:n kehpa-konsultointien alkaessa VERSO Kuntoutus osallistui samoihin aikoihin myös Kasvu Openiin. Yrityksen halu kasvaa ja kehittyä on kova. 

– Tässä asiakkaassa huomasi hyvin työn merkityksellisyyden merkityksen. Halu auttaa lapsia ja nuoria on valtavan hieno draiveri yrityksen taustalla, toteaa BSTR:n kehpa-konsultti Tero Luoma.

Kehpa synnytti uusia ajatuksia ja työkaluja

VERSO Kuntoutuksen markkinoinnin raamit saivat kokonaan uusia muotoja BSTR:n kehpa-konsultointien aikana.

– Mehän tehtiin ihan uusista näkökulmista esimerkiksi asiakasprofilointi ja segmentointi verrattuna siihen, miten esimerkiksi meidän nettisivut on aikoinaan rakennettu, sanoo Pirita. 

Käytännön työkaluna kehpa-päivien aikana syntyi myös VERSO Kuntoutuksen uusi markkinointikalenteri. Kaiken kaikkiaan kehpa-konsultointien jälkeen yrityksessä on aikaisempaa selkeämpää se, kenelle palvelua markkinoidaan ja miten.

– Teron kanssa työskenneltyäni omat ajatukseni ovat selkiytyneet tosi paljon. Osaan nyt paremmin kertoa yrityksestäni muille.

Yrityksen kehittäminen ei saisi jäädä muiden töiden jalkoihin

Pirita kokee, että VERSO Kuntoutuksen viestintä on kehittynyt paljon kehpa-konsultointien aikana.

Hän suositteleekin lämpimästi ajan ottamista yrityksen kehitystyöhön myös muillekin yrittäjille. Yritysten kehityshankkeet jäävät herkästi tekemättä, jos niitä ei ole merkitty kalenteriin.  

–  Monella yrittäjällä on monta rautaa tulessa. Teron kanssa työskennellessä on ollut hyvä, että fokus pysyy siinä, mitä on tultu tekemään.

Kiinnostaako sinua yrityksesi markkinoinnin kehittäminen? Haluatko tietää, oletko oikeutettu ELY:n kehpa-tukeen? Käy lukemassa lisää kehpa-palvelustamme.

Tämän työn tiimi

Tero Luoma

Advisor, hallituksen puheenjohtaja

0400 918 288
tero.luoma@bstr.fi

Innostavia kasvutarinoita

Tuningkaupan pakettiauto

Tuningkauppa

Kasvuvauhtia ELY:n Kehpa-palvelusta.

Lemmikkien

Strategiatyön tuloksena syntyi hymyilyttävä konsepti ja uudistettu brändi.

Ota yhteyttä

Lähdetään yhdessä matkalle kohti kasvua. Mitä innostavampi matka, sitä vaikuttavampi määränpää.

Mari Dawe

Myyntipäällikkö

050 441 3209
mari.dawe@bstr.fi

Please enter your name.
Please enter a valid email address.
Please type your message.