Antsun Sinappi
Kuinka päästä alkuun digimarkkinoinnissa, jos sitä ei ole koskaan aiemmin tehnyt?
Perniöläinen Antsun Sinappia valmistava Jellow Factory päätti aloittaa yrityksen digimarkkinoinnin kunnostustyöt, kun siihen tarjoutui mahdollisuus Yrityssalon Yhdessä koriin! -yritysryhmähankkeessa. BSTR toimi hankkeessa asiantuntijana.
– Me lähdettiin hakemaan hankkeen kautta tukea meidän markkinointiin erityisesti Googlen ja somen puolelta, kertoo Jellow Factoryn Jonas Jokilehto.
Koska yritys ei ollut aikaisemmin tehnyt Google-markkinointia, aloitti BSTR työt Jellow Factroryn kanssa perusasioista. Yritykselle avattiin Google Analytics- ja Google Ads -tilit sekä määriteltiin kohderyhmät avainsanatutkimuksen pohjalta. Lisäksi luotiin mainostili Facebookiin/Instagramiin sekä otettiin käyttöön Facebookin mainonnanhallinan työkalu.
Jonas Jokilehto kokee, että hankkeen jälkeen Jellow Factoryllä on enemmän rahkeita sekä ymmärtää että tehdä digitaalista markkinointia.
– Meillä on nyt valmiudet tehdä itse asioita ja ymmärrämme myös tarjouksia paremmin, jos haluamme ostaa digitaalisen markkinoinnin palveluita jostain muualta.
Hankkeen ansiosta Jellow Factory sai luotua myös uuden markkinointikonseptin, jossa hyödynnetään sosiaalista mediaa yrityksen laajentaessa uusille alueille.
– Nyt kun mennään uuteen kaupunkiin, niin osataan Facebookin kautta kohdentaa markkinointia paljon paremmin juuri siihen kaupunkiin osuvaksi.
– Lisäksi mainokset ovat ammattimaisesti tehtyjä ja konsepti helpottaa kaikkien meidän työtä tosi paljon.
Yhteistyötä BSTR:n kanssa Jonas kuvailee sujuvaksi. Aikataulut pitivät ja BSTR:ltä sai tukea, niin että työt eivät jääneet seisomaan pitkiksi ajoiksi teknisten ongelmien takia.
– Asioiden hoitaminen verkkoyhteyksillä onnistui erittäin hyvin. Yhtään ei haitannut, että me oltiin Salossa ja BSTR Seinäjoella!
– Siinä säästyi myös paljon aikaa ja rahaa, kun kaikki tapaamiset pidettiin etänä.
[UUTISKIRJE]
Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.
Toimenpiteet
Digimarkkinointi
Meillä on nyt valmiudet tehdä itse asioita ja ymmärrämme myös tarjouksia paremmin, jos haluamme ostaa digitaalisen markkinoinnin palveluita jostain muualta.
Jonas Jokilehto
Jellow Factory Oy