Etelä-Pohjanmaan Katsastus
E-P Katsastus on vuonna 2010 perustettu suomalainen perheyritys. Vuosien saatossa E-P Katsastuksesta on noussut yksi Suomen suurimmista yksittäisistä katsastusasemista. BSTR ja E-P Katsastus ovat tehneet yhteistyötä jo vuosikymmenen ajan.
Pari vuotta sitten yhteistyötä lähdettiin laajentamaan somemarkkinoinnin puolelle.
– Somea lähdettiin BSTR:n kanssa kokeilemaan kehityspalaverin jälkeen, koska oli hyväksi todettu kumppani ja oltiin todella tyytyväisiä heidän markkinoinnin toteutukseen, kertoo Juha Kivimäki E-P Katsastukselta.
– Koimme tärkeäksi, että jos siellä somessa kerta ollaan, niin niitä päivityksiä asiakkaille ja seuraajille tulisi säännöllisesti. Näin helpotettiin omaa työtaakkaa ulkoistamalla.
Sosiaalisen median ulkoistaminen oli luonnollinen askel E-P Katsastukselle.
– Jos se yritys on siellä somessa ja se oma arki on kiireinen, voi miettiä kannattaako sitä kaikkea tehdä aina itse, vai voiko jotain ulkoistaa niille ammattilaisille.
– Meillä se markkinoinnin ulkoistaminen on toiminut tosi hyvin, kun aikaa on vapautunut enemmän omaan ydintekemiseen.
Facebook ja Instagram valikoituivat alustoiksi, joilla tavoitteena oli lisätä vuorovaikutusta ja tunnettuutta.
Facebookissa E-P Katsastuksella oli jo sitoutunut seuraajakunta, mutta Instagramissa oli vielä uunituore tili. Siksi lähdettiin tavoittelemaan seuraajamäärän kasvattamista sinnekin.
– Päämääränämme on ollut lisätä tunnettuutta ja pitää asiakkaamme informoituina. Instagramin kehittäminen oli erityisen tärkeää, sillä siellä on runsaasti potentiaalista yleisöä.
Sisältö on monipuolista ja sitä on ideoitu yhteisvoimin. On ollut muun muassa henkilökunnan esittelyjä, asiakastarinoita, ja ajankohtaisia tiedotteita ja hauskoja arvontoja.
Yhteistyö on sujunut kitkatta, mikä johtuu osittain siitä, että sama markkinoinnin tiimi on ollut mukana alusta asti.
– Kun joku pääsee sisälle tähän alaan ja sen meininkiin, se on itsellekin paljon kevyempää. Ei tarvitse joka kerta selittää tarinaa uudelleen mistä on lähdetty ja mihin on tultu.
Viestintä on säännöllistä, ja siinä on pidetty matala kynnys helpottamaan arkea. Tämän ansiosta voi keskittyä syvemmin yhteisiin projekteihin ja strategioihin.
– On kätevää, kun voi laittaa vain WhatsApp -viestiäkin. Se on tällaiselle pienyrittäjälle idylliä, kun saa heti suoran yhteyden tarvitsemaansa henkilöön.
Sosiaalisen median tulokset ovat olleet vakuuttavia. Erityisen tyytyväisiä E-P Katsastuksella ollaan siihen, miten somesisältö on tuonut esiin yrityksen henkilökuntaa ja helpottanut asiakkaiden yhteydenottoa.
E-P Katsastuksen asiakkailta on tullut somesisällöistä positiivista palautetta.
– Olen erittäin tyytyväinen tuloksiin. Somesisältö on tehnyt henkilökuntamme tutuksi ja helpottanut asiakkaidemme kynnystä ottaa yhteyttä. Se on tuonut sellaista hyvää pöhinää meidän toimintaan.
Vuosien saatossa BSTR:n ja E-P Katsastuksen yhteistyö on sujunut saumattomasti, kiitos avoimen kommunikaation ja yhteisen sitoutumisen projektin tavoitteisiin.
– BSTR:n porukka on tosi ammattitaitoista ja on kätevää, kun markkinoinnin palvelut saa saman katon alta. Henkilöt on helposti lähestyttäviä ja niiden kanssa on kiva miettiä näitä asioita.
Kiinnostaako somen ulkoistaminen? Pitkäjänteinen kumppanuus voi edistää molempien osapuolten kasvua ja kehitystä. Tutustu markkinointiimiin tästä.
[UUTISKIRJE]
Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.
Kun joku pääsee sisälle meidän alaan ja sen meininkiin, on markkinoinnin tekeminen itsellekin paljon kevyempää. Ei tarvitse joka kerta selittää tarinaa uudelleen mistä on lähdetty ja mihin on tultu.
Juha Kivimäki
Toimitusjohtaja, E-P Katsastus
Toimenpiteet
Somekumppanuus
Videot ja valokuvaus
Sisällöntuotanto