ITR Finland

Kasvumarkkinointi
ITR Häggblomin verkkosivu

ITR Finland aloitti markkinoinnin BSTR:n avulla

ITR Finland aloitti toimintansa Kokkolassa vuonna 2022,  kun kansainvälisesti tunnettu italialainen brändi ITR jalkautui entistä tukevammin Suomeen ja perusti uuden tytäryhtiön Suomeen.

Yrityksessä hankinnasta ja kehityksestä vastaava Tuomo Holm kertoo, että yhteistyö BSTR:n kanssa lähti liikkeelle perusasioista.

–  Alkupiste oli siinä, kun lähdimme pohtimaan, miltä haluaisimme ulospäin näyttää, hän kertoo.

Markkinoinnin mittareita seurataan tarkasti dashboardin avulla ja luvut lähtivät pian kehittymään toivomaamme suuntaan.

Tuomo Holm
Hankinta ja kehitys, ITR Finland

Tavoitteena suunnan näyttäminen

BSTR:n avustuksella selvitettiin yrityksen asiakastyypit, suunniteltiin pääviestit sekä laadittiin markkinointisuunnitelma ja somesisältökalenteri. Lisäksi yritys aloitti digimarkkinoinnin BSTR:n Digipolku-palvelun myötä.

– Perinteisesti meidän alalla markkinointi on ollut se välttämätön paha, mutta me haluttiin lähteä muuttamaan tätä ja tavoitteena onkin ollut siirtyä harrastelijamaisesta markkinoinnista ammattimaisempaan suuntaan.

Holmin mukaan suomalaisten yritysten perisynti, varsikin konepajateollisuudessa, on pitää kynttilää vakan alla.

– Ei olla ylpeitä ulospäin siitä työstä ja tuotteista mitä tehdään.

Holm on sitä mieltä, että yritysten pitäisi ottaa enemmän oppia amerikkalaisilta markkinoilta, huutaa enemmän tuotteista ja palveluista. Näin jäädään ihmisten mieliin ja voidaan vaikuttaa ostopäätöksen tekijään.

ITR Häggblomin esitteitä

BSTR:llä tiedetään miten markkinointia tehdään

Mieleen jäämistä ja sitä kautta ostopäätöksiin vaikuttamista ITR Finland on lähtenyt hakemaan markkinointikumppaanuudella BSTR:n kanssa. Holmin mukaan markkinointikumppanin pitää ymmärtää yrityksen toimintaa tosi hyvin, että se pystyy ehdottamaan toimintaan sopivia markkinointiratkaisuja. 

  Minun mielestä BSTR:llä on hyvin hanskassa sosiaalinen media jokaisella alustalla. Tiedossa on niiden markkinointikikat sekä dos ja don’ts -jutut, eli mitä kannattaa välttää ja mitä suosia.

Sosiaalisen median tietämyksen lisäksi Holm on tyytyväinen siihen, että BSTR:llä markkinointia tehdään niin että se on myös numeerisesti seurattavaa.

ITR Häggblom instafeed

Sujuvaa yhteistyötä ja käytännönläheisiä työkaluja

Analytiikan ja somen lisäksi ITR Finlandilla ollaan tyytyväisiä yhteistyön käytäntöihin.

  Keskinäinen kommunikointi on sujuvaa, välitöntä ja lämminhenkistä. Lisäksi tarvittaessa nopeisiinkin liikkeisiin on pystytty.

Yhteistyön kautta ITR Finlandilla on otettu käyttöön työkaluja, jotka nopeuttavat ja helpottavat arjen markkinointitöitä. BSTR:llä suunniteltiin ITR Finlandin käyttöön graafisen suunnittelun pohjat, joita yrityksen työntekijät voivat käyttää itsenäisesti Canva-ohjelmassa.

  Jokaisella yrityksellä pitäisi olla käytössä Canva, koska sillä pystyy hyvinkin vaatimattomilla taidoilla varustettu henkilö tekemään täysin julkaisukelpoista materiaalia.

Tuloksia digimarkkinoinnilla

Digitaalisen markkinoinnin yhteistyö BSTR:n kanssa starttasi 1.6.2022. Markkinointiyhteistyössä toteutetaan Google-hakusanamainontaa sekä sisällöntuotantoa ja mainontaa Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissä. Kokonaisvaltaiseen yhteistyöhön lukeutuu myös datan mittaaminen ja verkkosivuston kehittäminen.

 

Yhteistyön tuloksia aikavälillä 1.6.2022-28.2.2023:

Tee käänne kohti kasvua. Ota avuksi BSTR:n markkinointitiimi. Lue lisää.

Hakusanamainonta

  • 0
    %
    osuus verkkosivuston
    liikenteestä
  • 0
    %
    osuus verkkosivuston
    yhteydenottolomakkeiden
    lähetyksistä
  • 0
    %
    osuus verkkosivuston
    myynnin soittolinkkien
    klikkauksista

Somemarkkinointi

  • 0
    %
    Googlesta brändiavainsanoilla
    toteutuneen liikenteen
    osuus sivuston kokonaisliikenteestä
  • 0
    %
    Somemainonnan kautta
    saapuneen liikenteen osuus
    verkkosivuston kokonaisliikenteestä

Tutustu myös

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.