Keskustaksi
Tilanne on monessa yrityksessä tuttu. Työpöydällä on paljon tehtävää. Asioita tulee hoidettavaksi aivan yllättäen ja kaiken tohinan ja yrittämisen keskellä markkinoinnin vastuutehtävät siirtyvät henkilöltä toiselle.
Loppujen lopuksi markkinointia on kyllä hoidettu, mutta markkinoinnin kokonaisuus on sirpaloituneena erilaisiin kampanjoihin ja markkinointibudjetti on joko iloisesti ylitetty tai jäänyt käyttämättä.
Tällaiseen tilanteeseen meiltä BSTR:ltä löytyy ratkaisuksi ulkoistettu markkinointipäällikkö. Kun yrityksellä on selkeitä markkinointitarpeita, mutta kokopäiväisen markkinointihenkilön palkkaamiseen ei ole tarvetta, on ulkoistettu markkinointipäällikkö toimiva ratkaisu.
Kokemusta ulkoistettuna markkinointipäällikkönä olemisesta BSTR:ltä löytyy asiakkuusjohtajaltamme Hanna Heikkolalta. Hän on vetänyt viikossa yhden päivän ajan Keskustaksin markkinointia ja tuloksia on jo alkanut syntyä.
– Saimme esimerkiksi pitkään työn alla olleen verkkosivu-uudistuksen maaliin. Lisäksi olen tehnyt Keskustaksille markkinointibudjetin, kuvausten järjestämisen, hoitanut lehti-ilmoitusten varauksia sekä paljon muita isompia ja pienempiä juttuja.
Hannan mielestä ulkoistetun markkinointipäällikön hyödyt näkyvät erityisesti siinä, että markkinoinnista tulee suunnitelmallisempaa ja budjetissa pysytään paremmin.
– Näkisin myös, että kun on joku vastuuhenkilö hoitamassa kaikkea markkinointiin liittyvää, saadaan aikaiseksi myös parempia tuloksia.
Hanna näkee ulkoistetun markkinontipäällikköyden eduksi myös sen, että yrityksessä työskentelevät saavat työrauhaa omiin ydintyötehtäviinsä, kun markkinointiasioista vastaa joku muu.
Keskustaksin kanssa ulkoistettua markkinointipäällikkötehtävää on käytännössä hoidettu siten, että Hanna käy kerran viikossa työskentelemässä Keskustaksin tiloissa. Näin ihmiset tulevat tutuiksi ja ulkoistettuun markkinointipäällikköön syntyy yhteys myös asiakasyrityksen henkilöstöllä.
Viikoittaisten Keskustaksilla tehtävien työpäivien lisäksi Hanna seuraa joka päivä omaa Keskustaksin sähköpostiaan ja edistää markkinointitehtäviä tarpeen vaatiessa.
– Minun on helppo koordinoida myös markkinoinnin muita osa-alueita. Jos tulee tarvetta vaikka sisällöntuotannolle tai graafiselle suunnitelulle, niin tiedän heti kuka voi työn tehdä ja missä aikataulussa.
[UUTISKIRJE]
Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.
Markkinointimme on nyt paljon suunnitelmallisempaa, laadukkaampaa ja säännöllisempää.
Ari Alestalo
Hallituksen puheenjohtaja, Keskustaksi
Toimenpiteet
Markkinointistrategia
Somekumppanuus
Videot ja valokuvaus
Sisällöntuotanto