Närpiön Vihannes

Elintarvike
Närpiön Vihanneksen Minions-kampanjan tomaattipikarit ja tomaatteja

Kumppanuus on kasvualusta onnistumiselle

Osuuskunta Närpiön Vihanneksen ja BSTR:n yhteistyö alkoi vuonna 2014. Yhdessä tekeminen on vuosien saatossa kasvanut kumppanuudeksi, jossa kummankaan osapuolen ei enää tarvitse selitellä toisilleen tekemisiään tai toimintatapojaan.

Sillä on todella suuri arvo meille, että BSTR on toiminut pitkään elintarvikealan brändien kanssa. Heillä on selvä näkemys siitä, mikä toimii ja mikä ei.

Jonas Lundström
Myynti- ja markkinointijohtaja, Osuuskunta Närpiön Vihannes

Närpiön Vihanneksen pakkauksia

BSTR:n tavoitteena on ollut yhteistyön alusta asti tehdä Närpiön Vihannekselle Suomen hienointa vihannesmarkkinointia. Kun tavoitteet ovat olleet korkealla, työ on myös kantanut hedelmää.

Yhteistyön aikana osuuskunnan tunnettuuden kasvu on ollut huimaa seurattavaa. Vuodesta 2014 se on kasvanut 72% Bilendi Oy:n markkinatutkimuksen mukaan.

– Me ollaan tehty pitkään yhteistyötä BSTR:n kanssa ja se perustuu sataprosenttisesti mitattaviin tuloksiin sekä toimiviin henkilökemioihin, kertoo Närpiön Vihanneksen myynti- ja markkinointijohtaja Jonas Lundström.

Aitoa ymmärrystä

Onnistuneen markkinoinnin rinnalla osuuskunnan todella innovatiivisella otteella tuotekehitykseen on ollut merkittävä rooli hyviin tuloksiin.

– Närpiön Vihanneksella on todella hienosti luettu kuluttajien käyttäytymistä ja lähdetty vastaamaan siihen, kertoo BSTR:n asiakkuusjohtaja Mari Dawe, joka on tehnyt pitkään yhteistyötä Närpiön Vihanneksen kanssa.

Tärkeä tekijä menestyksen takana on ollut myös BSTR:n ja Närpiön Vihanneksen avoin ja rehellinen kommunikaatio sekä yhteinen ymmärrys liiketoiminnasta.

– Markkinointitoimistoja on 13 tusinassa, jotka osaavat tehdä kauniita toteutuksia. Kuitenkin tuloksia saadaan aikaiseksi vasta sitten, kun markkinointitoimisto aidosti ymmärtää kumppanin bisnestä, sanoo Närpiön Vihanneksen Jonas Lundström.

Tuttuus tuo tehoja

Tuoretuotteiden myynti ja osuuskuntamalli tuovat oman lisänsä markkinoinnin suunnitteluun.

Markkinoinnin tulosten mittaamiseen ei voi esimerkiksi käyttää myytyjen tuotteiden määrää. Kun on kyse kasvihuonevihanneksista, kaikki mikä on tuotettu, pitää saada kaupaksi. Tällöin onnistumisen määrittää se, millä hinnalla tomaatit tai kurkut on myyty.

– Me tunnetaan Närpiön Vihanneksen bisnes tosi hyvin. Tämä näkyy esimerkiksi siinä, että me osataan ehdottaa heille sellaisia mainoskonsepteja, jotka varmasti sopivat heidän toimintaan, sanoo BSTR:n Mari Dawe.

Pitkä yhteistyö on tehnyt asioiden hoitamisesta nopeaa ja tehokasta.

– Kun aikaa ei mene taustojen selvittelyyn, voidaan paremmin keskittyä olennaiseen, sanoo Närpiön Vihanneksen Jonas Lundström.

– Lisäksi tuttu tiimi säästää aikaa myös siinä, että tiedetään aina kenen puoleen kääntyä, hän jatkaa.

Närpiön vihanneksen pakkauksia

BSTR:n kokemus elintarvikealalta näkyy

Brändi on ensisijaisen tärkeässä asemassa, kun halutaan perustella kuluttajille, miksi kannattaa maksaa kotimaisesta vihanneksesta enemmän kuin ulkomailta lennätetyistä.

BSTR:n tärkein tehtävä onkin yhteistyövuosien aikana ollut huolehtia Närpiön Vihanneksen brändistä ja sen johdonmukaisesta näkyvyydestä.

– Sillä on todella suuri arvo meille, että BSTR on toiminut pitkään elintarvikealan brändien kanssa. Heillä on selvä näkemys siitä, mikä toimii ja mikä ei, päättää Närpiön Vihanneksen Lundström.

Närpiön Vihanneksen Instagram kuva

Tee käänne kohti kasvua. Ota avuksi BSTR:n markkinointitiimi. Lue lisää.

Tutustu myös

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.