Teuvarakenne
Aina ei ole mahdollista viedä kuvattavaa tuotetta parhaaseen mahdolliseen ympäristöön. Tylsällä kuvalla on vaikea saavuttaa toivottuja tuloksia. Se ei viesti oikeita asioita eikä sykähdytä tai jää mieleen.
Teuvarakenteen somemainontaan suunniteltiin kuva, jonka tavoite on innostaa ja sytyttää himo laavun ostoon.
Ensin oli kuva laavusta, joka nököttää tyhjänä asfaltilla. Sitten tuli laavu, joka kahvitermos kuumana odottaa retkeilijää istahtamaan omaan piilopaikkaansa luonnon helmassa, auringon säteiden langetessa kirkkaalle hangelle.
Tekoälyä hyödyntäen siirsimme laavun kuvassa ympäristöön, joka kertoo tarinaa. Uusi kuva vie katsojan suoraan eräilijän unelmaan – se luo mielikuvaa elämyksellisestä laavuhetkestä, herättää tunteita ja jättää muistijäljen. “Olispa ihana hörppiä kahvit omalla laavulla, nyt kyllä hankitaan meille laavu”
Tekoälyllä luotavien kuvien mahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Kun halutaan luoda kuva, jossa on harkittu sisältö, tiettyjä elementtejä ja oikeanlainen brändin tunnelma, tarvitaan suunnitelma ja laadukas toteutus. Kuva ei synny itsestään, vaikka sen toteutuksessa käytetäänkin tekoälyä.
Alussa kartoitamme, millaiselle henkilölle kuvaa luodaan, mihin kohtaan asiakkaan ostopolkua tähdätään ja millaista tunnelmaa tavoitellaan. Entä mikä on brändin identiteetti ja kuvatyyli? Vasta, kun tiedämme tarpeeksi, laitamme promptit laulamaan.
Tekoälyn avulla on mahdollista toteuttaa kuviin villejäkin ideoita, mutta yhtä lailla se on hyvänä apuna tavanomaisemmissa kuvissa. Millaisia kuvia teille voisi tekoälyä hyödyntäen suunnitella?
[UUTISKIRJE]
Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.