Tuningkauppa
Tuningkauppa on autojen tuningosien ja varusteiden myyntiin keskittynyt yritys, jonka kasvua lähdettiin kirittämään ELY:n kehpa-palvelulla ja BSTR:n markkinointiosaamisella.
Tuningkaupan tuore yrittäjäkaksikko oli hiljattain ostanut yrityksen liiketoiminnan. Jo heti yritystoiminnan alkuvaiheessa oli selvää, että kasvunnälkä oli kova.
Kasvua lähdettiin hakemaan markkinoinnin kehittämisellä, johon saatiin tukea ELY:n kehpa-palvelusta. Kehpa-tuen avulla tuningkauppalaiset saivat BSTR:n markkinoinnin ammattilaisen luotsaamaan yrityksensä markkinointistrategian suunnittelua.
Yhteensä viiden, päivän mittaisen kehpa-tapaamisen jälkeen Tuningkaupan uusilla omistajilla oli käsissään paperille kirjattu markkinointistrategia. Dokumentissa oli esimerkiksi määritelty Tuningkaupan tyypillisimmät ostajapersoonat sekä markkinoinnin tärkeimmät tavoitteet. Lisäksi kehpa-palvelun aikana rakennettiin myös yrityksen markkinointikalenteria.
Markkinointistrategian määrittäminen on auttanut Tuningkauppaa kohdentamaan markkinointia sinne, mistä kauppoja tulee.
– Se että käytettiin tätä kehpa-palvelua, nopeutti markkinointistrategian tekemistä. Keskenämme olisi ajan ottaminen näille asioille voinut jäädä puolittaiseksi.
Lue lisää ELY-kehittämispalveluista
[UUTISKIRJE]
Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.
Kun ottaa ulkopuolisen mukaan keskustelemaan niin se laajentaa näkökulmaa. Syntyy tervettä keskustelua siitä, miten kannattaisi eteenpäin.
Tuomo Kirjonen
Tuningkauppa
Toimenpiteet
Markkinointistrategia
Markkinointisuunnitelma
ELY-kehittämispalvelut