VERSO Kuntoutus

ELY-kehittämispalvelut
Kaksi henkilöä kättelee toisiaan.

Selkeällä viestinnällä lisää tunnettuutta sekä yritykselle että asialle

Kuinka tiivistää useiden vuosien aikana kertynyt asiantuntemus paketiksi, jonka maallikkokin ymmärtää? Tätä ajatusta lähdettiin työstämään VERSO Kuntoutuksen työpajoissa ELY-keskuksen tarjoamien Yritysten kehittämispalveluiden (kehpa) puitteissa.

Kehpa-konsultoinneissa oli hyvä, että paikalla oli täysin eri alan ihmisiä. He pystyivät haastamaan omaa ajatteluani viesteistä ihan eri kantilta kuin sosiaali- ja terveydenhuollon puolella toimivat ihmiset.

Pirita Hämäläinen
Toimitusjohtaja, VERSO Kuntoutus

VERSO Kuntoutus tarjoaa kuntoutus- ja terapiapalveluja lapsille, nuorille ja aikuisille, joilla on autismikirjoon, ADHD:n oireisiin tai Touretteen liittyviä tuen, ohjauksen tai taitoharjoittelun tarpeita.

Yrityksen perustaja Pirita Hämäläinen on lähtenyt Suomessa ensimmäisten joukossa kehittämään autismikirjon kokonaiskuntoutuksen ja tuen malleja osaksi VERSO Kuntoutuksen palveluita.

– Me työskentelemme erityisellä alalla, joka on uutta Suomessa, joten on tärkeää viestiä asioista niin, että kaikki ymmärtävät.

Ulkopuolinen asiantuntija tuo selkeyttä

VERSO Kuntoutuksen yksi suuri tavoite markkinoinnissa on tunnettuuden lisääminen sekä yrityksestä, mutta myös lasten ja nuorten palveluiden monipuolisuudesta ja siitä, että tukea on saatavilla. Tässä onnistutaan, kun osataan viestiä selkeästi ja ymmärrettävästi.

– Se mikä kehpa-konsultoinneissa oli hyvää, oli että paikalla oli täysin eri alan ihmisiä. He pystyivät haastamaan omaa ajatteluani viesteistä ihan eri kantilta kuin sosiaali- ja terveydenhuollon puolella toimivat ihmiset, Pirita kertoo.

BSTR:n kehpa-konsultointien alkaessa VERSO Kuntoutus osallistui samoihin aikoihin myös Kasvu Openiin. Yrityksen halu kasvaa ja kehittyä on kova.

– Tässä asiakkaassa huomasi hyvin työn merkityksellisyyden merkityksen. Halu auttaa lapsia ja nuoria on valtavan hieno draiveri yrityksen taustalla, toteaa BSTR:n kehpa-konsultti Tero Luoma.

  • Tiedostoikoni
    MARKKINOINTISTRATEGIA
  • Henkilö-ikoni
    ASIAKASPERSOONAT
  • Nuoli-ikoni ylöspäin
    TAVOITTEET
  • Kalenteri-ikoni
    MARKKINOINTIKALENTERI

Kehpa synnytti uusia ajatuksia ja työkaluja

VERSO Kuntoutuksen markkinoinnin raamit saivat kokonaan uusia muotoja BSTR:n kehpa-konsultointien aikana.

– Mehän tehtiin ihan uusista näkökulmista esimerkiksi asiakasprofilointi ja segmentointi verrattuna siihen, miten esimerkiksi meidän nettisivut on aikoinaan rakennettu, sanoo Pirita.

Käytännön työkaluna kehpa-päivien aikana syntyi myös VERSO Kuntoutuksen uusi markkinointikalenteri. Kaiken kaikkiaan kehpa-konsultointien jälkeen yrityksessä on aikaisempaa selkeämpää se, kenelle palvelua markkinoidaan ja miten.

 

– Teron kanssa työskenneltyäni omat ajatukseni ovat selkiytyneet tosi paljon. Osaan nyt paremmin kertoa yrityksestäni muille.

Yrityksen kehittäminen ei saisi jäädä muiden töiden jalkoihin

Pirita kokee, että VERSO Kuntoutuksen viestintä on kehittynyt paljon kehpa-konsultointien aikana.

Hän suositteleekin lämpimästi ajan ottamista yrityksen kehitystyöhön myös muillekin yrittäjille. Yritysten kehityshankkeet jäävät herkästi tekemättä, jos niitä ei ole merkitty kalenteriin.

– Monella yrittäjällä on monta rautaa tulessa. Teron kanssa työskennellessä on ollut hyvä, että fokus pysyy siinä, mitä on tultu tekemään.

ELY-keskus yritysten kehittämispalvelut logo

B:n muotoinen kattolamppu

Sopisivatko kehpa-palvelut sinulle?

Lue lisää ELY-kehittämispalveluista

Tutustu myös

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.