Yrityssalo

Elintarvike
Näppäimistö ja sitruunan paloja ympärillä.

Yhdessä tekemällä syntyvät parhaat tulokset

BSTR:n tekemisen meininki näkyi ja tuntui Yrityssalon Yhdessä koriin! -hankkeessa, jossa edistettiin elintarvikealalla toimivien yritysten sähköisen markkinoinnin osaamista sekä kansainvälisen kasvun mahdollisuuksia.

Toimenpiteet

Digimarkkinointi

Hankkeen onnistumisessa on valtavan paljon kiinni siitä, miten saadaan asiantuntijan ja yrityksen kontakti toimimaan.

Hilkka Halla
Hankeorganisaattori, Yrityssalo

– Koko hanke alkoi alueen elintarvikealan yrittäjien omasta toiveesta saada sparrausta omaan tekemiseen, kertoo hankkeen organisaattori Hilkka Halla.

Hankkeessa oli mukana yhteensä kuusi yritystä Salon seudulta. Kilpailutuksen kautta hankkeeseen valittiin yhdeksi asiantuntijaorganisaatioksi BSTR, jonka kanssa yhteistyötä teki neljä hankkeeseen osallistunutta yritystä.

Luontevaa yhteistyötä

Halla kertoo, että asiantuntijan valinnassa painotettiin erityisesti valmiutta toimivaan yhteistyöhön.

– ­Hankkeen onnistumisessa on valtavan paljon kiinni siitä, miten saadaan asiantuntijan ja yrityksen kontakti toimimaan.

Luontevassa yhteistyössä asiantuntijaorganisaatio ei Hallan mukaan kaada tietoa kastelukannusta niskaan, vaan kehitystyötä rakennetaan yhteisvoimin.

Yrityssalon hankkeessa haettiin työkaluja myös verkostoitumiseen. Myös tässä BSTR:n osaaminen tuli esille jo hakemusvaiheessa, sillä Yhdessä koriin! -hankkeen asiantuntijapaikkaa haettiin yhdessä BSTR:n naapurin, yritysten kansainvälistymisessä konsultoivan Xportin kanssa.

– Te elätte, niin kuin opetatte!

Kun kaikki toimii, voi hankekoordinaattori olla hyvillä mielin

Projektin etenemisen ja arjen sujuvuuden suhteen Halla on ollut erittäin tyytyväinen. BSTR:n selkeiden tavoitteiden ja aikataulujen ansiosta hanketta oli helppo koordinoida.

– Ei ole tarvinnut juurikaan perään soitella, sillä olen aina tiennyt, missä mennään.

Lisäksi Hallaan teki vaikutuksen jo heti projektin alussa BSTR:n tarjous Yhdessä Koriin -hankkeelle.

– Jo tarjouksesta näki, että BSTR:llä on tietoa, miten asiat pitää hanketarjouksessa esittää.

– Todellinen taitohan piilee siinä, että yrityksen osaaminen näkyy tarjouksessa ilman, että sitä pitää erikseen kertoa.

Tutustu myös

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.