21.01.2022
…vein läpi ensimmäisen toimitusjohtajavuoteni. Lähdin vuoteen mieli täynnä vastuuta omistajien rahoista, työntekijöiden työpaikoista ja työhyvinvoinnista sekä asiakkaidemme markkinoinnin ja koko yritystoiminnan onnistumisesta.
Persoonana olen sellainen, että kannan harteillani omat ja muiden murehet, joten jo ottaessani uutta roolia vastaan kävin itseni ja sparraajieni Tero Luoman ja Marko Orpanan kanssa keskustelun, että kaikkien maailman murehien kanssa ei kannata kuljeskella.
Eli, vuoden harjoitustehtävänäni oli opetella pitämään pää kylmänä ja säilyttämään sydämen lämpöisenä.
Vuoteen lähdettiin maailmaa kurittavan koronapandemian jyllätessä ja se ulotti lonkeronsa meidänkin töihin ja työyhteisöön. Markkinoilla oli tiettyä epävarmuutta, toisaalta myös selkeää kiinnostuksen lisääntymistä laittaa markkinoinnin sisältöä ja suunnitelmallisuutta kuntoon sekä lisätä digimarkkinointia.
Ja onhan tämä ollut aivan totaalisen eri tilanne yhteisöllisyydelle kuin se, että ollaan livenä. Uusia toimintapoja on otettu käyttöön työn tekemiselle. Etämoodissa BSTR:llä ollaan onnistuttu säilyttämään työn ilo ja huumori. Kun kohtaamisia on vähän, on huumori ja hauskuus saatu mahtumaan lyhyempiinkin kohtaamisiin.
Mielenkiintoista vuodessa on ollut se, että myynnin näkökulmasta korona yllättäen lähensi henkisesti etäisyyksiä. Voimme sanoa, että olemme vuoden aikana loikanneet maakuntatasolta eteenpäin.
Olemme onnistuneet saamaan uusia asiakkaita esimerkiksi pääkaupunkiseudulta, Varsinais-Suomesta ja Pohjois-Pohjanmaalta. Toteutimmepa BSTR:n isoimman brändivideotuotannonkin vuoden aikana ja olemme auttaneet asiakkaitamme yhä enemmän saavuttamaan tuloksia digimarkkinoinnilla.
Luovien ideoiden ja tuloksellisen digimarkkinoinnin yhteispeliä parhaimmillaan olivat mm. Häggblomille ja Logsetille toteutetut kampanjat ja Närpiön Vihanneksen tuotemarkkinointi.
Aina kun asiakkaan suupielet nousevat ylöspäin sekä markkinoinnin tuloksista että siitä, että toteutuksessa on joku asiakkaan asiakkaita tai henkilökuntaa sykäyttävä upea oivallus, me olemme onnistuneet ja se tuottaa hyvää pöydän molemmin puolin.
Meidän kokenut ja osaava tiimimme vahvistui entisestään uusien rekrytointien myötä niin digimarkkinoinnissa, graafisessa suunnittelussa ja sisällöntuotannossa ja olemme entistä valmiimpia tekemään kasvuun tähtäävää, yrityksen liiketoimintaa tukevaa markkinointia. Verkkosivupuolella tekemistämme on vienyt seuraavalle tasolle uusi koodikumppanimme.
Heidän 15 henkisen kooditiiminsä avulla pystymme ottamaan vastaan entistä vaativampia kotisivu- ja verkkokauppatoteutuksia. Saimme myös luvan tarjota ELY:n kehittämispalveluita, joiden avulla pk-yritys voi tehdä markkinoinnin strategista suunnittelua asiantuntijamme kanssa.
Tykin markkinoinnin kokonaisuuden suunnittelu ja toteutus on osaamisemme ydintä – yksi mures asiakkaan pöydältä pois.
Henkilökohtaisesti ensimmäinen vuosi toimitusjohtajan ruudussa on ollut haastava, en voi sitä muuten sanoa. Mankelivuosi, kuvaisin. Silti, kun olen konttorin oven tai läppärin kannen kiinni laittanut, on päällimmäisenä mielessä ollut:
Vuoteen 2022 valmiina, Pauliina
Kuulostiko kiinnostavalta?
Ota yhteyttä[UUTISKIRJE]
Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.