Hakukone­optimointi

[HAKUKONEOPTIMOINTI]
Hakukoneoptimointi (SEO) kehittää yrityksesi verkkosivuston näkyvyyttä Googlen luonnollisissa hakutuloksissa.

Kehittyvien hakutulossivun sijoitusten kautta yrityksesi verkkosivuston maksuttoman liikenteen määrä kehittyy, mikä näkyy myyntimäärässä.

BSTR digimarkkinointi

[MITÄ]

Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan verkkosivuston tai verkkokaupan luonnollisen ja siis ilmaisen hakukonelöydettävyyden kehittämistä pääasiassa Googlessa.

Hakukoneoptimoinnissa et siis maksa Googlelle mitään (vrt. hakusanamainonta) vaan kaikki perustuu hakukoneen omaan algoritmiin, jolla se järjestää luonnolliset hakutulokset mahdollisimman vastaaviksi käyttäjän tekemän hakuun.

[MIKSI]

Hakukoneoptimointiin sijoitetut eurot tulevat ajan myötä moninkertaisesti takaisin.

Hakukoneoptimoinnilla vaikutetaan siihen, että yrityksen verkkosivu tai -kauppa löytyy mahdollisimman korkealta hakukoneiden ilmaisista hakutuloksista yritykselle tärkeillä hakusanoilla.

  • Olet löydettävissä silloin, kun potentiaalisella asiakkaallasi on tarve hankintaan
  • Harva selaa hakutuloksia ensimmäistä sivua pidemmälle – hakukoneoptimoinnilla parannat mahdollisuuksiasi löytyä ensimmäiseltä hakutulossivulta
  • Onnistunut hakukoneoptimointi näkyy positiivisesti suoraan myynnissä
  • Kehittämällä hakukoneoptimointia parannat samalla sivustosi käyttäjäystävällisyyttä

[MITEN]

Hakukoneoptimointi on pitkäjänteistä ja suunnitelmallista työtä.

Hakukoneoptimointiin liittyvien toimenpiteiden kirjo on erittäin laaja. Kaikki alkaa avainsanatutkimuksesta, jossa kartoitetaan tärkeimmät hakusanat. Hakukoneoptimointi koostuu kolmesta eri osa-alueesta:

  • Sivuston sisällön optimointi – sisältöjen tuottaminen ja muokkaaminen sivuston löydettävyyttä tukeviksi
  • Sivuston tekninen optimointi – sivuston latausnopeuden parantaminen
  • Tulosten raportointi – hakutulossijoitusten muutokset raportoidaan avoimesti helposti ymmärrettävässä muodossa

Jotta hakukoneoptimoinnista saadaan parhaat tulokset irti, vaatii se työtä. Mutta lopussa kiitos seisoo!

Hakukoneoptimoinnilla on havaittu nimittäin olevan pitkällä aikavälillä keskimäärin erittäin hyvä ROI muihin digitaalisen markkinoinnin keinoihin verrattuna.

Hakukoneoptimoinnin yhteistyömallit BSTR:llä:

  • Jatkuva yhteistyö, jossa hakukoneoptimointia kehitetään pitkäjänteisesti eteenpäin
  • Jo olemassa olevalle sivustolle projektiluontoisesti, jossa hakukoneoptimoinnin perusasiat katsotaan tietyn ajan puitteissa kuntoon
  • Verkkosivustouudistuksen yhteydessä projektiluontoisesti, jossa varmistetaan uuden verkkosivuston toimivuus ja löydettävyys hakukoneoptimoinnin kannalta
  • Hakukoneoptimoinnin auditointi, jossa tarkistetaan yrityksesi hakukoneoptimoinnin nykytilanne ja annetaan suositukset jatkoon

Hakukoneoptimoinnin tueksi

Markkinointi on kokonaisuus, joka tuottaa parhaat tulokset, kun kaikki palaset ovat brändinmukaisesti kohdillaan. Digimarkkinoinnin lisäksi työkalupakkiin kannattaa lisätä muitakin BSTR:n palveluita.

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.