Fresh Servant
Fresh Servantin tunnetulla Hetki-brändillä on paljon tuotteita ja eri tuoteperheitä. Uuteen Runsas & Ruokaisa -tuoteperheeseen haluttiin selkeä visuaalinen ero salaattiaterioihin nähden ja niiden tuli erottua omaksi tuoteryhmäkseen.
Vaikka uudelle tuoteperheelle halutaan selkeästi erottuva oma ilme, on kuitenkin huolehdittava, että brändin tunnistettavuus säilyy. Tämän ei saa antaa tulla luovuuden ja kehityksen tielle.
– Tässäkin projektissa, kuten usein Hetken tuotteiden kohdalla, kokeillaan ja testaillaan välillä useitakin eri versioita.
– Tällä tavoin asiakas pääsee tiiviiksi osaksi suunnittelua, kun saa nähdä eri variaatioita ja antaa kommentteja työn edetessä. Tämän tyyppinen suunnittelu kuljettaa projektia soljuvasti eteenpäin, kertoo BSTR:n AD Elina Rannanjärvi.
Lopputuloksena Runsas & Ruokaisa -tuoteperheen sisälle tuli kahden värisiä tuotteita. Kanatuotteille keltainen, ja kasvipohjaisille vihreä. Etiketteihin valittiin kirkkaat värit, jotka pomppaavat hyllystä esille.
Etikettiin nostettiin myös ruokaisuutta korostava Runsas & Ruokaisa -merkintä erottamaan tuotetta suosikkisalaateista.
– Myös itse tuotenimen fontti on vaihdettu eroamaan muista Hetken tuotteista, säilyttäen kuitenkin Hetki-brändin tunnistettavuuden, kertoo BSTR:n graafinen suunnittelija Petteri Voutilainen.
Olemme tehneet Fresh Servantin Hetki-brändille pakkaussuunnittelua jo toista vuosikymmentä. Pakkausilmeet ovat kehittyneet huomattavasti vuosien varrella, ja tuotteita tulee säännöllisesti lisää. Uusien tuoteperheiden tullessa muodostuu uusia ilmekokonaisuuksia.
[UUTISKIRJE]
Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.
Toimenpiteet
Pakkaussuunnittelu
Taitavissa käsissä uusi tuoteperhe saa sekä erottuvan, että brändiä kunnioittavan pakkauksen.