SIA Jäätelö
Ruotsalaiset SIA-jäätelöt ovat Suomen länsirannikon asukkaille tuttuja irtojäätelökioskeista. Kesällä 2023 SIA:n jäätelöitä maahantuova Östman Trading oli saanut ruotsalaiset jäätelöt myös suurimpien kauppaketjujen valikoimaan. Kesän myyntiä tukemaan haettiin potkua somemainoksilla, display-mainonnalla sekä vaikuttajakampanjalla.
SIA:n markettijäätelöiden valikoimasta löytyy jäätelöt niin sokeritonta, laktoositonta kuin vegaanista vaihtoehtoa etsiville. Erilaisten varianttien esittelyyn kehitimmekin SIA:lle mainoskonseptin, jonka pohjalla oli sanaleikki SIA-sanasta. Jotta homma ei menisi ihan liian helpoksi, kampanjasta toteutettiin oma leikkisä versio myös ruotsiksi.
Östman Tradingin Tom Östman kuvailee mainoskonseptia houkuttelevaksi.
– Kampanja oli vähän erilainen, mitä meillä on aikaisemmin ollut ja siinä oli jotain uutta ja oivaltavaa.
SIA:n mainoksia pääsi näkemään Metan ja Googlen eri mainoskanavissa. Lisäksi SIA otti haltuun TikTokia somevaikuttajien avulla. Myynnillisesti Tom sanoo kesän menneen paremmin kuin edelliskesän.
– Kampanja sai mukavasti näyttökertoja ja saavutettiin se, mitä odotettiinkin.
Myöskin yhteistyö BSTR:n kanssa on sujunut Östmanin mukaan hyvin.
– Sen verran tyytyväisiä ollaan oltu, että jatketaan ensi kesänä samaan malliin.
[UUTISKIRJE]
Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.
Kampanja sai mukavasti näyttökertoja ja saavutettiin se, mitä odotettiinkin.
Tom Östman
Toimitusjohtaja, Östman Trading
Toimenpiteet
Digimarkkinointi
Sisällöntuotanto
Graafinen suunnittelu