SIA Jäätelö

Digimarkkinointi
Erilaisia SIA jäätelöitä.

Digikampanjalla kesän jäätelömaut kaikkien huulille

Ruotsalaiset SIA-jäätelöt ovat Suomen länsirannikon asukkaille tuttuja irtojäätelökioskeista. Kesällä 2023 SIA:n jäätelöitä maahantuova Östman Trading oli saanut ruotsalaiset jäätelöt myös suurimpien kauppaketjujen valikoimaan. Kesän myyntiä tukemaan haettiin potkua somemainoksilla, display-mainonnalla sekä vaikuttajakampanjalla.

Animaatio sanoista makoisia, herkullisia, taivaallisia, vegaanisia, kermaisia, fantastisia ja kaikenlaisia.

Kampanja sai mukavasti näyttökertoja ja saavutettiin se, mitä odotettiinkin.

Tom Östman
Toimitusjohtaja, Östman Trading

Useita mahdolliSIA vaihtoehtoja

SIA:n markettijäätelöiden valikoimasta löytyy jäätelöt niin sokeritonta, laktoositonta kuin vegaanista vaihtoehtoa etsiville. Erilaisten varianttien esittelyyn kehitimmekin SIA:lle mainoskonseptin, jonka pohjalla oli sanaleikki SIA-sanasta. Jotta homma ei menisi ihan liian helpoksi, kampanjasta toteutettiin oma leikkisä versio myös ruotsiksi.

Östman Tradingin Tom Östman kuvailee mainoskonseptia houkuttelevaksi.

– Kampanja oli vähän erilainen, mitä meillä on aikaisemmin ollut ja siinä oli jotain uutta ja oivaltavaa.

SIA landing page läppärin näytöllä.

Tulokset maistuvat makealle

SIA:n mainoksia pääsi näkemään Metan ja Googlen eri mainoskanavissa. Lisäksi SIA otti haltuun TikTokia somevaikuttajien avulla. Myynnillisesti Tom sanoo kesän menneen paremmin kuin edelliskesän.

– ­Kampanja sai mukavasti näyttökertoja ja saavutettiin se, mitä odotettiinkin.

Myöskin yhteistyö BSTR:n kanssa on sujunut Östmanin mukaan hyvin.

– ­Sen verran tyytyväisiä ollaan oltu, että jatketaan ensi kesänä samaan malliin.

Tutustu myös

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.