Elonen

Elintarvike
Elosen Eläköön pieni hetki -konseptikuva, jossa nainen istuu keittiön lattialla

Eläköön pieni hetki

Ajat ovat olleet kuluttajille haastavia, kun kustannusten nousu on pakottanut kiristämään kukkaronnyörejä ja karsimaan menoja.

Elosen markkinointisuunnittelija Nelli Rantanen kertoo, kuinka yritys halusi innostaa asiakkaitaan tekemään pienistä hetkistä merkityksellisempiä.

– Tällä lähtöidealla lähestyimme BSTR:ää ja saimmekin nopeasti valmiin kampanjakonseptin.

Prosessi on edennyt asiaan kuuluvalla antaumuksella, mutta myös ripauksella leikkisyyttä ja aimo annoksella iloa – kuten konseptiin kuuluukin.

Nelli Rantanen
Markkinointisuunnittelija, Elonen Oy Leipomo

Mistä on pienet hetket tehty?

Yhdessäolosta, hyvistä mauista ja mukavista muistoista. BSTR ideoi Elosen leipomolle konseptin, jossa tavallinen elämä maistuu taas piirun verran paremmalta ja pienet hetket nostetaan arvoonsa.

Eläköön pieni hetki -konseptissa pysähdytään arjen kaaoksen, kömmähdysten ja kiireen keskelle ja juhlistetaan tavallista elämää kahvi- ja lohtupullahetkellä. Pulla auttaa aina.

Eläköön pieni hetki -teksti oranssilla taustalla

Konsepti muistettaviksi hetkiksi

– Pienen hetken ilosanomaa on jaettu kaikissa kanavissamme ja konsepti on koettu saamissamme palautteissa positiivisena. Tämä vuosi on ollut kampanjan puolesta onnistunut ja olemme saaneet lisättyä myyntiä erityisesti keksi- ja pikkuleipäpuolella, kertoo Nelli.

Yhteistyössä Agalma Filmsin kanssa toteutettu videosarja kiteytti konseptin muistettaviksi hetkiksi.

Visuaalinen ilme, jossa arki pyörähtää juhlaksi

Konseptille suunniteltiin Elosen brändiä vahvistava visuaalinen ilme, jossa korostuu pienten hetkien juhlistaminen. Ilmeen käyttöön luotiin graafinen ohjeisto, jonka avulla konsepti pysyy yhtenäisenä ja tunnistettavana.

Myymälämarkkinointia varten suunniteltiin oma ohjeistonsa. Työkaluksi ideoitiin digitaalinen materiaalisalkku, josta olisi helppo valita sopivia myymälämateriaaleja käyttöön.

Eläköön pieni arvonta

Kesän arvontakampanja aktivoi kuluttajat myymälöissä ja sivustolla. Kesäkampanjalle suunniteltiin laskeutumissivu, jossa vieraili n. 3500 ihmisiä osallistuen arvontaan, äänestäen tulevia makuja sekä selaillen käyttövinkkejä sesongin tuotteisiin.

Lisää eloa, iloa ja ideoita arkeen löydät Elosen sivustolta.

Elosen kesäkampanjan markkinointimateriaaleja

Tutustu myös

Ota yhteyttä

Kaikki yhteystiedot

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.