Elonen
Ajat ovat olleet kuluttajille haastavia, kun kustannusten nousu on pakottanut kiristämään kukkaronnyörejä ja karsimaan menoja.
Elosen markkinointisuunnittelija Nelli Rantanen kertoo, kuinka yritys halusi innostaa asiakkaitaan tekemään pienistä hetkistä merkityksellisempiä.
– Tällä lähtöidealla lähestyimme BSTR:ää ja saimmekin nopeasti valmiin kampanjakonseptin.
Yhdessäolosta, hyvistä mauista ja mukavista muistoista. BSTR ideoi Elosen leipomolle konseptin, jossa tavallinen elämä maistuu taas piirun verran paremmalta ja pienet hetket nostetaan arvoonsa.
Eläköön pieni hetki -konseptissa pysähdytään arjen kaaoksen, kömmähdysten ja kiireen keskelle ja juhlistetaan tavallista elämää kahvi- ja lohtupullahetkellä. Pulla auttaa aina.
– Pienen hetken ilosanomaa on jaettu kaikissa kanavissamme ja konsepti on koettu saamissamme palautteissa positiivisena. Tämä vuosi on ollut kampanjan puolesta onnistunut ja olemme saaneet lisättyä myyntiä erityisesti keksi- ja pikkuleipäpuolella, kertoo Nelli.
Yhteistyössä Agalma Filmsin kanssa toteutettu videosarja kiteytti konseptin muistettaviksi hetkiksi.
Konseptille suunniteltiin Elosen brändiä vahvistava visuaalinen ilme, jossa korostuu pienten hetkien juhlistaminen. Ilmeen käyttöön luotiin graafinen ohjeisto, jonka avulla konsepti pysyy yhtenäisenä ja tunnistettavana.
Myymälämarkkinointia varten suunniteltiin oma ohjeistonsa. Työkaluksi ideoitiin digitaalinen materiaalisalkku, josta olisi helppo valita sopivia myymälämateriaaleja käyttöön.
Kesän arvontakampanja aktivoi kuluttajat myymälöissä ja sivustolla. Kesäkampanjalle suunniteltiin laskeutumissivu, jossa vieraili n. 3500 ihmisiä osallistuen arvontaan, äänestäen tulevia makuja sekä selaillen käyttövinkkejä sesongin tuotteisiin.
Lisää eloa, iloa ja ideoita arkeen löydät Elosen sivustolta.
[UUTISKIRJE]
Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.
Toimenpiteet
Konseptisuunnittelu
Kampanjat ja lanseeraukset
Videot ja valokuvaus
Graafinen suunnittelu
Sisällöntuotanto
Prosessi on edennyt asiaan kuuluvalla antaumuksella, mutta myös ripauksella leikkisyyttä ja aimo annoksella iloa – kuten konseptiin kuuluukin.
Nelli Rantanen
Markkinointisuunnittelija, Elonen Oy Leipomo