[ Digimarkkinointi | Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen ]

Haastavien aikojen markkinointivinkit

BSTR21.04.2020

Keräsimme BSTR:n porukalla yrityksille pieniä konkreettisia vinkkejä haastavien aikojen selättämiseen markkinoinnin näkökulmasta.

Hehkulamppu, jonka takana tiimi työskentelemässä.

Olemme jakaneet vinkkejä jo some-kanavissamme, mutta päätimme kerätä ne nyt myös yhteen blogipostauksen muodossa. Alla 14 vinkkiä.

  • Pysy aktiivisena ja tee joka päivä toimia, joiden avulla helpotat asiakkaiden ostamista. Älä passivoidu.
  • Ihmiset ovat nyt netissä. Pidä yrityksesi asiakkaiden mielessä tuottamalla sisältöä someen normaalia enemmän, jopa useita kertoja päivässä. Hyödynnä Stories.
  • Ole vallitsevaan tilanteeseen liittyen aktiivinen somessa. Ole rehellinen ja kerro, miten tilanne vaikuttaa yrityksesi toimintaan ja resursseihin.
  • Pidä mielessä aika, jolloin kriisi päättyy. Valmistaudu, jos pystyt. Silloin menestyvät ne, jotka ovat valmistautuneet ja olleet aktiivisia myös kriisin aikana.
  • Puhu markkinoinnissa myös tulevaisuuden tilanteesta. Pyri luomaan yrityksesi ympärille toivoa ja näkymää.
  • Älä tee ylioptimistisia lupauksia. Ole realistinen ja kerro realiteetit.
  • Googlaa oma palvelusi ja testaa löytyykö se hakutuloksista ekalta sivulta. Jos ei, tee toimia.
  • Mainosta julkaisujasi somessa. Pelkkä orgaaninen näkyvyys ei riitä.
  • Kerro yrityksesi kekseliäistä korona-innovaatioista muillekin. Kun annat ideasi yhteiseen hyvään, se tulee takaisin korkojen kera.
  • Positiiviset tarinat ja vastuulliset teot vahvistavat mielikuvaa yrityksestäsi ja ne muistetaan kriisin jälkeenkin.
  • Selvitä verkkomyynnin mahdollisuudet. Jos omaa verkkokauppaa ei ole, voiko tuotteita tarjota muihin verkkokauppoihin?
  • Keskustele yhteistyökumppanien kanssa yhteisen verkkokaupan perustamisesta. Halutun kohderyhmän ohjaaminen verkkokauppaan onnistuu varmasti.
  • Kerro korona-arjestanne: miten työnteko on teillä organisoitu ja mitä olette oppineet?
  • Nyt voi olla hyvä aika suunnitella myös tulevaa: mitä sitten kun kriisi on ohi?

BSTR

luova markkinointitoimisto

Kuulostiko kiinnostavalta?

Ota yhteyttä

Varaa maksuton auditointi

Varaa 45 min kasvusparraus (vain liiketoiminnan päättäjille). Saat alustavan diagnoosin ja 3 priorisoitua toimenpidettä.

Tero Luoma BSTR

Tero Luoma

Hallituksen puheenjohtaja, perustaja
Ota yhteyttä

Tilaa uutiskirje

Inspiroidu ja tilaa markkinointivinkit.

Uutiskirje

[UUTISKIRJE]

Jaamme parhaat vinkkimme, oivalluksemme ja onnistumisemme noin kerran kuukaudessa.